Կալիում

Կալիում

Կալիումն անփոխարինելի միներալ և էլեկտրոլիտ (իոն) է, որն անհրաժեշտ է ձեր օրգանիզմի նորմալ գործունեության համար:

Կալիումը մասնակցում է ձեր նյարդերի և մկանների նորմալ գործունեությանը, ինչպես նաև բջիջների սննդանյութերով և արգասիքներով փոխանակությանը:

Կալիումի դերը

Կալիումը կյանքի համար անփոխարինելի իոն է: Այն թույլ է տալիս ձեր նյարդերին, որ պատասխանեն ազդանիշներին, իսկ մկաններին (այդ թվում՝ սրտամկանին)՝ որ կծկվեն: Կալիումը նաև հակազդում է նատրիումի ազդեցությանը (որն առկա է կերակրի աղի մեջ) ձեր արյան ճնշումը բարձրանալիս, ինչպես նաև տեղափոխում է սննդանյութերը բջջից ներս և նյութափոխանակության արգասիքները՝ բջջից դուրս:

Մարդկանց մեծ մասն անհրաժեշտ կալիումի ամբողջ քանակը ստանում է սննդով և ըմպելիքներով, սակայն ցածր կամ բարձր կալիումի մակարդակները կարող են առաջացնել ծանր առողջական խնդիրներ:

Կալիումի ցածր մակարդակների ռիսկերը

Եթե ձեր օրգանիզմում (և արյան մեջ) կալիումի մակարդակը ոչ նորմալ նվազել է (հայտնի է որպես «հիպոկալեմիա»), դուք կարող եք զգալ թուլություն և հոգնածություն, ունենալ մկանային կծկանքներ և ջղաձգումներ, ինչպես նաև նշել փորկապություն:

Ցածր կալիումի ամենալուրջ խնդիրը սրտի անկանոն ռիթմն է (առիթմիա), հատկապես, եթե դուք ունեք սրտի պսակային հիվանդություն:

Ձեզ մոտ կալիումի ցածր մակարդակ զարգանալու ռիսկը բարձանում է, եթե դուք՝

  • ընդունում եք որոշ միզամուղներ (օրինակ՝ Ֆուրոսեմիդ)
  • ունեք կրկնվող փսխումներ կամ փորլուծություն
  • մշտապես ֆիզիկական գերծանրաբեռնված գործ եք անում
  • ապրում եք խիստ տաք եղանակային պայմաններում (գերքրտնում)
  • պրոֆեսիոնալ մարզիկ եք
  • սննդով չեք ստանում բավարար քանակով կալիում (թեև սա խիստ հազվադեպ է հանդիպում):

Կալիումի բարձր մակարդակների ռիսկերը

Կալիումի բարձր մակարդակը (հայտնի է որպես «հիպերկալեմիա») լուրջ և կյանքին վտանգ սպառնացող վիճակ է: Այն սովորաբար հայտնաբերվում է արյան հետազոտությամբ՝ առկա վիճակն ախտորոշելու կամ մեկ այլ հիվանդություն վերահսկելու համար:

Եթե ձեզ մոտ առկա է կալիումի մակարդակի անսովոր բարձրացում, դուք կարող եք զգալ թուլություն և հոգնածություն, լինեք նյարդային և ունենաք սրտի անկանոն ռիթմ (առիթմիա):

Եթե դուք ունեք այս ախտանիշները և կարծում եք, որ ձեր արյան կալիումի մակարդակը նորմայից բարձր է, անհապաղ կապ հաստատեք ձեր բժշկի հետ:

Կալիումով հարուստ սննդամթերքներ

Մարդկանց մեծ մասը բավարար քանակով կալիում ստանում է սննդամթերքների միջոցով: Կալիումի մեծ քանակներ կան հետևյալ մթերքներում՝

  • կանաչատերևներ, օրինակ՝ սպանախ, կաղամբ և բազուկ
  • մագլցողների պտուղներ, օրինակ՝ պոմիդոր (լոլիկ), վարունգ, ցուկինի, բադրջան (սմբուկ) և դդում
  • արմատային բանջարեղեններ, օրինակ՝ գազար, կարտոֆիլ և «քաղցր» կարտոֆիլ (բատատ)
  • ծառի մրգեր, օրինակ՝ ավոկադո, խնձոր, նարինջ և բանան
  • ոլոռներ և լոբիներ
  • կաթ, յոգուրտ և միս:

Այն անձինք, ովքեր ընդունում են միզամուղների որոշ տեսակներ, կարող են սննդակարգով չապահովել կալիումի անհրաժեշտ բավարար քանակների կարիքը: Զրուցեք այս մասին ձեր բժշկի հետ:

Կալիումի հավելումներ

Կալիումի հավելումների կարիք սովորաբար ունեն այն մարդիկ, ովքեր խմում են միզամուղների որոշ տեսակներ (այս դեղերը, օրինակ՝ Ֆուրոսեմիդը կարող են մեզով հեռացնել կալիումի զգալի քանակներ):

Եթե կարծում եք, որ ունեք կալիումի հավելում ընդունելու կարիք, զրուցեք այս մասին ձեր բժշկի հետ և նախապես ստուգեք ձեր արյան կալիումի մակարդակը:

Հոդվածը վերանայվել է՝ 17-05-2020