Ինքնագնահատականը և հոգեկան առողջությունը

Ինքնագնահատականը և հոգեկան առողջությունը

Ինքնագնահատականը ինքներս մեր մասին մտածելու և սեփական անձը գնահատելու միջոց է:

Մենք բոլորս էլ ժամանակ առ ժամանակ քննադատում ենք ինքներս մեզ, սակայն երբ դուք ավելի ու ավելի հաճախ եք ինքներդ ձեր մասին տհաճ մտքերով ու զգացումներով լցվում, ապա, հավանաբար դուք ունեք ցածր ինքնագնահատական: Գուցեք դուք հստակ չպատկերացնեք ձեր ցածր ինքնագնահատականի պատճառը, սակայն կան պարզ քայլեր, որոնք կարող եք ձեռնարկել՝ բարելավելու սեփական անձի նկատմամբ ձեր իսկ վերաբերմունքը:

Ցածր ինքնագնահատականի նշանները

Ցածր ինքնագնահատականի նշաններից են՝

  • ձեր ուղեղը լի է տհաճ կամ բացասական մտքերով
  • ձեր անձի նկատմամբ խիստ և անհարկի քննադատաբար եք տրամադրված
  • բևեռացած եք ձեր բացասական կողմերի վրա և անտեսում կամ արհամարհում եք սեփական ձեռքբերումներն ու հաջողությունները
  • համոզված եք, որ այլ մարդիկ բոլոր առումներով ձեզնից ավելի լավն են
  • չեք ընդունում ձեզ ուղղված գովասանքի խոսքերը (կոմպլիմենտ)
  • ձեզ տանջում են տխրության, ընկճվածության, անհանգստության, ամոթի կամ զայրույթի զգացումները:

Ցածր ինքնագնահատականի ազդեցությունները

Եթե դուք ունեք ցածր ինքնագնահատական, ապա կարող եք դժվարություններ ունենալ տանը, կրթօջախում կամ աշխատավայրում: Դուք կարող եք ինքներդ ձեզնից հիասթափվել, ձեր անձի նկատմամբ դառնալ կտրուկ քննադատող, լցվել ինքնամերժման մտքերով և ինքներդ ձեզ օտարեք մարդկանցից, շփումներից կամ նախկին գործառույթներից:

Ցածր ինքնագնահատականը կարող է բերել նաև ձեր մարմնի ֆիզիկական ընկալման խեղաթյուրման, ալկոհոլի չարաշահման և թմրամիջոցների օգտագործման: Դուք կարող եք նաև դառնալ ծաղրանքի թիրախ կամ բռնության զոհ:

Ինչպե՞ս բարելավել ձեր ինքնագնահատականը և հոգեկան առողջությունը

Ինքնավստահությունը և սեփական անձի նկատմամբ ինքնահարգանքը բարելավելու համար դուք կարող եք անել հետևյալ քայլերը՝

  • ավելի հաճախակի մտածեք այն հարցերի շուրջ, որտեղ դուք ունակ եք, ուժեղ եք կամ գիտակ եք
  • փորձեք ուրախանալ և դրական հույզերով լցվել ձեր կյանքի նույնիսկ փոքր հաջողությունների վրա, պատմեք այդ մասին ձեզ մոտիկ մարդկանց
  • փոխեք ձեր մտածելակերպը և ազատվեք տհաճ ու բացասական մտքերից, ինչպես նաև ցանկացած անցանկալի երևույթը փորձեք մեկնաբանել այլ տեսանկյունից՝ առանց ողջ մեղավորությունը դնելով ձեր սեփական անձի վրա
  • ավելի շատ մտածեք այն բաների մասին, որոնք կարող եք փոխել և մի անհանգստացեք ոչ իրատեսական փոփոխությունների վերաբերյալ
  • խուսափեք ամեն գործ անելուց ձգտել կատարյալ արդյունքների. կատարելությունն անհնար է
  • դադարեք սխալներ գործելու մեջ պարսավել կամ մեղադրել սեփական անձը. չէ՞ որ սխալվում են բոլորը
  • զբաղվեք ձեզ հաճույք պատճառող գործերով, որը թույլ կտա լցվել դրական հույզերով
  • ավելի հաճախ եղեք այնպիսի մարդկանց շրջապատում, ովքեր
  • զբաղվեք այլ մարդկանց օգնելու կամավոր աշխատանքով. սա կարող է օգնել ինքներդ ձեր մասին լավ զգացողություններով լցվելուն
  • վարեք առողջ ապրելակերպ. հիշեք, որ ֆիզիկական մարզանքները կարող են «թարմացնել» ձեր ուղեղը և բարելավել ձեր հոգեկան գործունեությանը:

Ո՞ւմ դիմել

Եթե կարծում եք, որ ունեք ցածր ինքնագնահատական, զրուցեք այդ մասին ձեր բժշկի, հոգեկան առողջության ոլորտի խորհրդատուի, հոգեթերապևտի (կլինիկական հոգեբան), մոտիկ ընկերոջ կամ ընտանիքի անդամի հետ:

Հոդվածը վերանայվել է՝ 21-03-2021