Դեռահասների ագրեսիա

Դեռահասների ագրեսիա
Անգլերեն անվանումը՝ Teenage Aggression

Ինչպե՞ս վարվել, եթե ձեր դեռահաս երեխան դառնում է խիստ ագրեսիվ և անգամ ձեր նկատմամբ բռնություն է գործադրում։

Նման դեպքերը սովորաբար մնում են «դռներից ներս»՝ որպես ընտանեկան գաղտնիք։ Նման իրավիճակում հայտնված բազմաթիվ ծնողներին սկսում է տանջել այն զգացումը, որ երեխաներին վերահսկելու հարցում իրենք անհաջողության են մատնվել։ Եվ չեն գտնում իրավիճակը հաղթահարելու լավագույն միջոցը։

Նմանօրինակ ագրեսիայի ցանկացած տեսակ լի է սթրեսով և կարող է հիմնովին խաթարել ընտանեկան անդորրը՝ մթնոլորտը դարձնելով լարված։ Չի բացառվում նաև բռնարարքների ի հայտ գալը։

Տարածվածության տարբեր աստիճաններով, դեռահասների ագրեսիվությունը տեղ է գտնում բոլոր երկրներում կամ հասարակություններում։

Ագրեսիվ դեռահասի ծնողներն, իհարկե, հայտնվում են ծանր դրության մեջ։ Բայց սա բնավ չի նշանակում, որ ծնողները պետք է հաշտվեն նման իրավիճակի հետ։ Կան տարբեր մեթոդներ, որոնք ձեր պարագայում կարող են դառնալ արդյունավետ։

Թեժ վիճաբանության լիցքաթափում

Կարևոր է իմանալը, որ դուք ձեր պահվածքով կարող եք մեղմացնել կամ ավելի բորբոքել ագրեսիվ իրավիճակը։ Առաջին քայլը ձեր դեռահաս երեխայի համար լավ օրինակ լինելն է կամ մնալը (ինքնատիրապետումը չկորցնելը)։

Սա առաջին հերթին նշանակում է, որ օգտակար կարող է լինել ձեր համբերատարությունը և հանդարտությունը։ Դուք պետք է ձեզ դրսևորեք որպես ուժեղ անհատականություն, ուժեղ, բայց ոչ՝ վախ ու սարսափ սփռող։ Հիշեք, որ ձեր միմիկան և շարժուձևը, ձեր խոսքը և այն, թե ինչպես եք ձեր միտքը հնչեցնում, պետք է արտացոլեն ձեր հանդարտությունը։ Մի փորձեք ձեր դեռահաս երեխային «նեղը գցել»՝ ոչ խոսքերով և ոչ էլ ձեր վերաբերմունքով։ Օրինակ, նրա հետ խոսելիս պետք չէ ձեր հայացքը «գամել» նրա աչքերին։ Երեխային «ազատ տարածք» տվեք, որ նա ժամանակ գտնի խորհելու, արտահայտելու իր տեսակետները, որից հետո տվեք նրան միայն փաստարկված պատասխաններ։

Եթե վիճաբանությունը խիստ թեժանում է, խորը ներշնչեք, պահեք շունչը մի քանի վայրկյան և դանդաղ արտաշնչեք։ Կրկնեք սա 5 անգամ։ Այս մեթոդը խիստ օգտակար է, որ մեղմացնեք ձեր ներքին լարվածությունը։ Եթե վիճաբանելիս ձեր երեխան դառնում է ագրեսիվ, նրան խորհուրդ տվեք այս հնարքը, որ նա ևս «թուլանա»։ Դուք երկուսդ էլ կարիք ունեք վերահսկելու ձեր զայրույթը և կարող եք օգնել միմյանց՝ վերգտնելու ձեր հոգեկան հանգստությունը։

Եթե կարծում եք, որ վիճաբանությունը դառնում է անկառավարելի, փորձեք դադար վերցնել, օրինակ՝ ինչ-որ առիթով լքել միջավայրը՝ ասելով, որ մի քանի րոպեից կվերադառնաք։ Այս քայլով դուք և ձեզ, և ձեր երեխային ժամանակ եք հատկացնում՝ հանդարտանալու և իրավիճակը վերահսկելի դարձնելու համար։ Վերադառնալուց հետո ձեր և ձեր երեխայի միջև զրույցը կարող է շարունակվել ու ավարտվել ավելի հանդարտ պայմաններում։

Եթե ձեր միջև թեժ վիճաբանությունները հաճախակի բնույթ են կրում, դուք կարող եք դիմել հոգեբանական խորհրդատվական ծառայություններից որևէ մեկին։ Բոլոր մարդիկ, առավել ևս՝ կյանքի բավարար փորձ չունեցող դեռահասները կարող են իրենց հույզերը, զայրույթն ու անհամաձայնությունը դրսևորելու հետ կապված դժվարություններ ունենալ։ Նման դեպքերում «կողքից» մասնագիտական խորհուրդը կարող է բավականին օգտակար արդյունքներ տալ։

Բռնությամբ ուղեկցվող վարքագծի հաղթահարումը

Երբեմն դեռահասների ագրեսիան կարող է վերաճել բռնության։ Եթե անցանկալի այս փոխակերպումն, այնուամենայնիվ, տեղի է ունենում, անկախ նրանից, թե բռնությունն ուղղված է ձեզ կամ մեկ այլ ուրիշին, առաջին հերթին հոգ տարեք բոլորի անվտանգությունն ապահովելու մասին։

Գտեք ձեր դեռահաս երեխային հասկացնելու ինչ-որ մի ձև, որ անկախ նրա տեսակետի ճիշտ լինելուց, բռնարարքն անթույլատրելի է, և դրանով որևէ հարց չի պարզաբանվի։ Կարող եք նրան առաջարկել դուրս գալ բնակարանից և միասին քիչ զբոսնել՝ մինչև երեխայի հույզերը կխաղաղվեն։

Եթե հնարավոր բռնություն պարունակող միջավայրում ձեր երեխային թողնեք մեն-մենակ, դա կարող է նշանակել կամ մեկնաբանվել, որ դուք ձեր երեխային անօգնական վիճակի մեջ եք թողնում։ Հազվադեպ, եթե բռնարարքների վտանգն ակներև է, ձեզ կարող են օգնության հասնել նաև ոստիկանները։

Բռնության մտքերով լցված ձեր դեռահասին այդ խիստ անցանկալի և վտանգներով լի վիճակից դուրս գալուն կարող են օգնել հետևյալ մեթոդները և հնարքները՝

  • Դեռահասին իրավիճակը վերաիմաստավորելու հնարավորություն տվեք։ Երբ նա հանդարտվի, զրուցեք ձեր երեխայի հետ հանգիստ տոնով, «հավասարը՝ հավասարի հետ» դիրքերից, ներկայացրեք, թե ինչ է տեղի ունեցել և խորհուրդ տվեք, թե ինչպես կարող եք օգնել նրան և ինչպես երկուսով միասին առկա իրավիճակը հաղթահարելու և բոլորի համար ընդունելի լուծում գտնեք։
  • Եղեք հստակ․ դեռահասը պետք է իմանա, որ դուք երբեք չեք անցնի ձեր «գծած սահմանները»։ Նա պետք է հասկանա, որ բռնության որևէ տեսակ ձեր ընտանիքում անթույլատրելի է։
  • Զրուցեք երեխայի մանկավարժների հետ և պարզեք, թե արդյոք նրա նույն ագրեսիվ վարքագիծը դրսևորվո՞ւմ է դպրոցում։ Որոշ կրթօջախներ կարող են տրամադրել նաև անհրաժեշտ խորհրդատվություն։
  • Դիմեք խորհրդատվական ծառայություններին (օրինակ՝ հոգեթերապևտ կամ կլինիկական հոգեբան), առավել ևս, եթե ձեր և ձեր դեռահաս երեխայի միջև անկեղծ զրույցը չի ստացվում։

Հիշեք նաև, որ՝

  • յուրաքանչյուր ոք ունի անվտանգ զգալու իրավունք, այդ թվում՝ ծնողները, և որոշ դեպքերում դեռահասներից պատճառված բռնարարքները կարող են պարունակել քրեածին բնույթ
  • կարևոր է, որ դուք քայլեր ձեռնարկեք՝ ապահովելու ձեր և ընտանիքի մյուս անդամների անվտանգությունը։
  • տարիքով փոքր երեխաները ավելի հաճախ են բռնության ենթարկվում, ուստի հոգ տարեք նաև ձեր ավելի փոքր երեխաների անվտանգության մասին
  • երեխային սիրելը չի նշանակում, որ դուք կարող եք թույլ տալ, որ նրա անընդունելի վարքագիծը կամ վերաբերմունքը տեղ գտնի ձեր ընտանիքում
  • դեռահասի մոտ չկարգավորված ագրեսիան կարող է բերել ծխախոտի, ալկոհոլի կամ թմրամիջոցների օգտագործման
  • դուք անպայման պետք է զբաղվեք ձեր փոխհարաբերություններում առկա խնդիրներով, քանի որ դրանք ինքնուրույն չեն կարող անհետանալ։

Եթե կարծում եք, որ ձեր դեռահաս երեխայի հետ շփման խնդիրներ ունեք կամ կասկածում եք, որ կարող եք ունենալ դեպրեսիայի կամ հոգեկան առողջության մեկ այլ խնդիր, զրուցեք այդ մասին ձեր բժշկի հետ։ Բժիշկը կարող է ձեզ նշանակել որոշ դեղեր կամ առաջարկել մասնագիտական խորհրդատվություն, հոգեթերապիա կամ օժանդակության այլ միջոցառումներ։

Հոդվածը վերանայվել է՝ 17-05-2019