Հոգեկան բարվոքությունը հղիության ընթացում

Հոգեկան բարվոքությունը հղիության ընթացում

Այնքան, որքան կարևոր է հղիության ընթացքում ձեր ֆիզիկական կամ մարմնական առողջությանը հետևելը, նույնքան կարևոր է նաև ձեր հոգեկան բարվոք վիճակը պահպանելը:

Եթե հոգեպես առողջ եք, ուրեմն ունեք լավագույն մեկնարկային վիճակը, որպեսզի հաջողությամբ դիմակայեք հղիության և ապագա ծննդաբերության հետ կապված ձեր կյանքի մեծ փոփոխությունները:

Ինչպե՞ս է հղիությունը ազդում ձեր հոգեկան առողջության և բարվոք վիճակի

Երեխա ունենալուն նախապատրաստվելը ձեր կյանքի ամենասպասված, սակայն և ամենադժվարին փոփոխություններից մեկն է: Ուստի մի զարմացեք, երբ այս շրջանում զգաք ձեր հուզական վիճակի տարաբնույթ փոփոխություններ:

Երբ տեղեկանում եք, որ հղի եք և սկսում եք ձեր 9-ամսյա «ուղևորությունը», ձեզ մոտ կարող են առաջ գալ որոշակի վախեր և անհանգստություններ: Սա նորմալ է այնքան ժամանակ, քանի դեռ կարողանում եք կառավարել ձեր զգացումներն ու վարքագծերը: Բազմաթիվ կանանց համար հղիությանը սթրեսով լի ժամանակաշրջան է, հատկապես, եթե դա իրենց կյանքում տեղի է ունենում առաջին անգամ:

Հղիությունն ինքնին մեծ սթրեսի աղբյուր է: Հորմոնային և ֆիզիկական փոփոշություններին հարմարվելուց բացի դուք կարող եք լրացուցիչ լարվածություն ունենալ, երբ սպասում եք հղիության (անտենատալ) հետազոտությունների պատասխաններին, հատկապես, եթե նախկինում ունեցել եք անհաջող հղիություն (օրինակ՝ վիժում):

Այս և այլ պատճառներով, հղիությունը կարող է բարձրացնել հոգեկան առողջության տարբեր խնդիրների զարգացման հավանականությունը:

Հղիության ընթացքում հոգեկան առողջության և բարվոքության խնդիրները

Հղիության ընթացքում (կոչվում է նաև «անտենատալ շրջան»), ինչպես նաև ծննդաբերությունից հետո (կոչվում է նաև «պոստնատալ շրջան») և՛ կանայք և՛ նրանց զուգընկերները կարող են առնչվել հոգեկան առողջության տարբեր խնդիրների հետ:

Որոշ մարդկանց մոտ հղիությունը կարող է բերել նույնպիս հոգեկան որոշ հիվանդությունների առաջացման, օրինակ՝

Ավելի քան 10 կնոջից 1-ի և 20 տղամարդուց 1-ի մոտ կարող է զարգանալ անտենատալ դեպրեսիա: Անտենատալ տագնապը նույնպես տարածված է, և բազմաթիվ մարդիկ միաժամանակ ունեն ինչպես տագնապ, այնպես էլ դեպրեսիա:

Որոշ գործոններ կարող են բարձրացնել հղիության ընթացքում տագնապի և դեպրեսիայի զարգացման ռիսկը, օրինակ՝

  • ձեր հոգեկան առողջության հետ կապված նախկին խնդիրներ
  • բավարար աջակցություն չստանալու զգացում
  • հոգեկան ծանր ժամանակաշրջաններ, օրինակ՝ փոխհարաբերությունների խզում
  • անցյալում կամ ներկայում վատ վերաբերմունքին, բռնությանը կամ բուլիինգին արժանանալը
  • ալկոհոլի կամ թմրամիջոցների հետ կապված խնդիրներ:

Հոգեկան առողջության խնդիր կարող է առաջանալ ցանկացած մարդու մոտ, ուստի այստեղ ամաչելու կամ ինքնամեղադրման որևէ պատճառ չկա:

Ե՞րբ է պետք դիմել օգնության

Հղիության ընթացքում պետք է հետևել ոչ միայն ֆիզիկական, այլև՝ հոգեկան առողջությանը: Ուստի, ձեր արյան ճնշումից, մաշկային կամ այլ փոփոխություններից բացի ուշադրություն դարձրեք նաև ձեր հոգեկան վիճակին և բարվոքությանը: Փորձեք հասկանալ, թե կա՞ն արդյոք նշաններ, որոնք կարող են «հուշել» հոգեկան որևէ խնդիր առկայության մասին:

Հղիության ընթացքում կարող է դիտարկվել ձեր հոգեկան գործունեության վերելքներ և անկումներ, սակայն դիմեք ձեր բժշկին կամ նրա խորհրդով՝ հոգեկան առողջության ոլորտի մասնագետին, եթե՝

  • դուք մշտապես վատ ինքնազգացողություն ունեք (օրինակ՝ տխուր կամ անհանգստացած եք), որը տևում է ավելի երկար, քան 2 շաբաթ
  • բացասական մտքերը և զգացումները սկսել են ազդել ձեր նորմալ գործունեության ունակության վրա
  • ձեզ մոտ ի հայտ են եկել դեպրեսիայի նշաններ, օրինակ՝ կորցրել եք հետաքրքրությունը, զգում եք ձեզ անօգնական և հիասթափված, չեք կարողանում հաղթահարել ձեր վատ տրամադրությունը
  • դուք ժամանակի մեծ մասը զգում եք անհանգստություն կամ տագնապած եք
  • դուք սկսել եք ունենալ խուճապի նոպաներ կամ ձեզ մոտ ի հայտ են եկել կպչուն-սևեռուն վարքագծեր:

Հոգեկան բարվոքության կառավարման հմտություններ

Կան տարբեր միջոցներ, որոնք կարող են օգնել հղիության ընթացքում ձեր հոգեկան առողջությունը և բարվոքությունը պահպանելուն:

  • Մի ակնկալեք ձեզնից ավելի շատ, քան կարող եք: Եղեք իրատեսական: Հանգստացեք, երբ դրա կարիքը զգում եք:
  • Փորձեք հղիության ընթացքում ձեր կյանքում մեծ փոփոխություններ չանել, օրինակ՝ բնակարանի փոփոխություն, անցում նոր աշխատանքի և այլն, քանի դեռ ստիպված եք գնալ այսպիսի քայլի:
  • Մնացեք ֆիզիկապես ակտիվ: Զրուցեք այս թեմայով ձեր բժշկի հետ, որպեսզի ընտրեք ձեր հղիության ժամկետին առավել համապատասխանող վարժանքներ:
  • Սնվեք կանոնավոր և ընտրեք առողջ կերակուրներ:
  • Խուսափեք սթրեսն ալկոհոլի կամ թմրամիջոցների միջոցով հաղթահարելուց:
  • Կապ հաստատեք այլ հղի կանանց հետ և փորձեք ստեղծել փոխօգնության հարաբերություններ:
  • Ընդունեք ձեզ առաջարկվող օժանդակությունը: Խնդրեք օժանդակություն, եթե դրա կարիքն ունենք:

Հոդվածը վերանայվել է՝ 02-02-2021