Հղիությունը և ծխելը

Հղիությունը և ծխելը
Անգլերեն անվանումը՝ Smoking and Pregnancy

Եթե դուք ծխող եք և դեռ չեք ձերբազատվել ծխախոտից, ապա հղիանալուց առաջ կամ հղիության ընթացքում դրանից հրաժարվելը ձեր երեխային կպարգևի իր կյանքի լավագույն սկիզբը, իսկ ձեզ կդարձնի ավելի առողջ։

Ծխելուց հրաժարվելը երբեք ուշ չէ, քանի որ ծխախոտի ծխից ազատ ապրելակերպին անցնելիս առողջական դրական ազդեցությունները սկսվում են ձեր վերջին գլանակից արդեն 20 րոպե անց։ Իհարկե, ավելի լավ է ծխախոտը դեն նետել մինչև ձեր հղիանալը կամ հղիության վաղ փուլերում, սակայն ցանկացած պահին դրանից ազատվելը կբարձրացնի ձեր երեխայի կյանքի ավելի առողջ մեկնարկի հավանականությունը։

Ընդ որում, պետք չէ խնդիրը սահմանափակել միայն մայրանալ ցանկացող կնոջով. երկու ծնողներն էլ պետք է լինեն չծխող, եթե չեն ցանկանում որևէ վնաս պատճառել թե իրենց և թե իրենց ապագա երեխային։ Պասիվ ծխելը նույնպես կարող է վնասել շրջապատի մարդկանց, ուստի ծխից ազատ տունը նշանակում է ավելի առողջ ընտանիք։

Ծխախոտից ազատվելը կարող է դժվար լինել, սակայն՝ ոչ անիրականանալի, հատկապես եթե ձեր ցանկությունը վերջնական ու կայուն է և կա դա կյանքի կոչելուն օժանդակող նպաստավոր միջավայր և աջակից մարդիկ։

Ծխելը և անպտղությունը

Ծխելուց ձերբազատվելը բարելավում է ինչպես կանանց, այնպես էլ տղամարդկանց պտղաբերությունը։

Ծխող կնոջ մոտ կարող են առաջանալ հետևյալ առողջական խնդիրները՝

  • հղիանալու հետ կապված դժվարություններ
  • դաշտանադադարի (մենոպաուզա) վաղ սկիզբ
  • արգանդի պարանոցի և հեշտոցի քաղցկեղների բարձրացած ռիսկ։

Իսկ ծխող տղամարդիկ կարող են ունենալ՝

  • էրեկցիայի հասնելու և պահելու հետ կապված խնդիրներ
  • սերմի սպերմատոզոիդների թվաքանակի նվազում
  • դրանց ԴՆԹ-ի վնասում, որը նորածնի մոտ կարող է առաջացնել առողջական խնդիրներ։

Ինչպես է ծխելը վնասում ձեր ապագա երեխային

Հղի կնոջ ծխելով երեխան ենթարկվում է տարբեր քիմիական նյութերի վտանգավոր ազդեցությանը։ Պատկերավոր ասած, ամեն անգամ, երբ դուք ծխում եք, ծխում է նաև ձեր չծնված երեխան, քանի որ նիկոտինը և մյուս նյութերն անցնում են ընկերքով (պլացենտա) և հայտնվում պտղի օրգանիզմում։ Ծխելը բացասաբար ազդում է ոչ միայն ձեր, այլև ձեր ապագա երեխայի արյան շրջանառության վրա՝ նվազեցնելով վերջինիս արյունամատակարարումը։

Հղիության ընթացքում ծխելը կարող է բարձրացնել հետևյալ խնդիրների առաջացման ռիսկը՝

Երեխայի մոտ առողջական խնդիրների ռիսկը մնում է բարձր նաև լույս աշխարհ գալուց հետո, եթե դուք կամ ձեզ հետ բնակվող ընտանիքի անդամներից մեկնումեկը ծխում եք, ապա առողջական խնդիրների ռիսկը պահպանվում է: Հանրահայտ փաստերից են՝

  • շուրջ եռակի բարձրացած նորածինների հանկարծակի մահվան համախտանիշի ռիսկ
  • շնչառական հիվանդություններ, օրինակ՝ ասթմա
  • գիրության բարձր ռիսկ
  • մանկական տարիքի քաղցկեղների, բարձր արյան ճնշման և ալերգիաների բարձր ռիսկ
  • միջին օտիտ (ականջի վարակ)։

Ծխելը և կրծքով կերակրումը

Երբ դուք ծխում եք, նիկոտինը և մյուս վնասակար նյութերը կրծքի կաթի միջոցով մուտք են գործում երեխայի օրգանիզմ։ Այնուամենայնիվ, նույնիսկ եթե դուք շարունակում եք ծխելը, կրծքի կաթը մնում է ձեր երեխայի լավագույն սնունդը։

Պասիվ ծխում

Ծխող այլ մարդկանց ծխախոտի ծուխը ևս կարող է վնաս պատճառել թե հղի կնոջը և թե պտղին։ Եթե ընտանիքի ծխող մարդիկ չեն կարողանում դադարեցնել ծխելը, պետք է առնվազն ապահովել ծխից ազատ տուն, և ծխելիս նրանք դուրս գան տնից (և ոչ թե սոսկ սենյակից)։

Նույնը վերաբերվում է ավտոմեքենային (նույնիսկ պատուհանները բացած վիճակում) և փակ տարածքներին։

Ծխախոտից ազատվելուն օժանդակող միջոցներ

Ծխախոտից ընդհանրապես ձերբազատվելը լավագույն նպատակն է, որը սակայն, ոչ բոլորի մոտ է առաջին իսկ փորձից հաջողվում։

Կան ծխելը դադարեցնելուն օժանդակող տարբեր մեթոդներ։ Եթե ծխող եք և ինքնուրույն հաջողության չեք հասնում, փորձեք դրանցից մի քանիսը։ Հիշեք, որ ծխելը դադարեցնելու յուրաքանչյուր փորձ ձեզ ավելի է մոտեցում վերջնական նպատակին։ Զրուցեք ձեր բժշկի հետ, թե առկա մեթոդներից որն է նա ձեզ խորհուրդ տալիս։

Ահա ծխելը դադարեցնելու որոշ արդյունավետ տարբերակներ՝

  • պարզապես դադարեցնել ծխելը, որի միջոցով բազմաթիվ մարդիկ ձերբազատվել են ծխախոտից
  • համացանցում առկա ծրագրեր և ռեսուրսներ, օրինակ՝ բջջային հավելվածներ
  • աջակցություն ընտանիքի անդամներից կամ ընկերներից
  • դեղատոմսով դուրս գրվող դեղեր (Չամպիքս (վարենիկլին) կամ Զայբան (բուպրոպիոն), որոնք հղի և կերսկրող կանանց խորհուրդ չի տրվում)
  • նիկոտինային փոխարինող բուժում։

Հիշեք նաև, որ վայփերների կամ էլեկտրոնային գլանակների երկարատև ազդեցությունները դեռ ուսումնասիրված չեն։

Հոդվածը վերանայվել է՝ 11-05-2019