Ալկոհոլի անվնաս օգտագործման 7 հմտությունները

Ալկոհոլի անվնաս օգտագործման 7 հմտությունները
Անգլերեն անվանումը՝ Safe Drinking Tips

Եկեք ազնիվ լինենք. ալկոհոլային խմիչքը մեզ հաճույք է պատճառում և հեշտացնում է մեր շփումները:

Սակայն, եկեք չմոռանանք նաև, որ ալկոհոլը, հատկապես հաճախակի կամ մեծ քանակներով ընդունելիս կարող է վնասվածքների, դժբախտ պատահարների, ընտանեկան և աշխատանքային անախորժությունների, իսկ ժամանակի ընթացքում՝ նաև առողջական լուրջ խնդիրների պատճառ դառնալ:

Ձեզ ենք ներկայացնում ալկոհոլի օգտագործման 7 «հնարքներ», որոնք այն ձեզ համար կդարձնեն հնարավորինս անվտանգ:

1. Քաջատեղյակ եղեք ալկոհոլի վնասների մասին

Ոգելից խմիչքը կարող է դառնալ ձեր առողջ ապրելակերպի մի մասը, եթե դուք բավականաչափ տեղեկացված եք ալկոհոլի ազդեցությունների մասին և ըմբնռում եք դրա անվտանգ օգտագործման նշանակությունը:

Տարբեր ուղեցույցներում առողջ մարդկանց կողմից օրվա ընթացքում առավելագույնը 2 «ստանդարտ» չափ, իսկ մեկ առիթի ընթացքում (հաջորդաբար)՝ ոչ ավելի քան 4 «ստանդարտ» չափ ալկոհոլ օգտագործելը համարվում է ընդունելի։

Ալկոհոլի ընդունման «ստանդարտ» չափ («ումպ», անգլերեն՝ drink) է համարվում մաքուր ալկոհոլի (էթիլ սպիրտի) 10 գրամը, որը մեր օրգանիզմը կարող է յուրացնել («մարսել») մոտ 1 ժամվա ընթացքում: Սակայն, ինչպես ալկոհոլի ստանդարտ չափը, այնպես էլ խմված ալկոհոլի յուրացման «արագությունը» կախված են տվյալ մարդու տարիքից, սեռից, մարմնի զանգվածից և այն հանգամանից, թե ինչպես է ալկոհոլի ազդեցության ներքո նրա ինքնազգացողությունը փոփոխվում:

Օրվա «ստանդարտ» չափից ավելի շատ ալկոհոլ օգտագործելը բարձրացնում է դժբախտ պատահարների, վնասվածքների կամ հաջորդ օրը վատ ինքնազգացություն ունենալու (խումհար, похмелье) ռիսկը: Իսկ ալկոհոլի թույլատրելի չափը մշտական գերազանցելը (այլ կերպ սա անվանում են «ալկոհոլի վնասաբեր օգտագործում» կամ «ալկոհոլի չարաշահում») ժամանակի ընթացքում բարձրացնում է ծանր քրոնիկ հիվանդությունների ռիսկը (բարձր արյան ճնշում կամ հիպերտոնիա, ինսուլտ, սրտամկանի ինֆարկտ և շաքարային դիաբետ

2. Ալկոհոլ խմելուց առաջ (և ընթացքում) սնունդ ընդունեք

Ձեր խմած ալկոհոլը արյան մեջ հայտնվում է՝ ներծծվելով ստամոքսում և բարակ աղիներում: Եթե ալկոհոլ օգտագործելիս ձեր ստամոքսը դատարկ է, ալկոհոլն ավելի արագ է ներծծվում ձեր արյան մեջ և կողմնակի ազդեցություններն էլ ավելի արագ և բուռն են զարգանում (բոլորս էլ գիտենք, որ «դատարկ փորով» խմելիս մարդիկ շուտ հարբում են):

Ահա թե ինչու ձեր առաջին բաժակ ալկոհոլն ընդունելուց առաջ մի փոքր սնունդ ընդունելը հրաշալի միտք է: Ալկոհոլը սննդի հետ զուգակցելու օգտակարությունն ավելի է բարձրանում այն ժամանակ, երբ դուք՝

  • խմում եք մեծ քանակով հեղուկներ
  • ալկոհոլը չեք խառում շաքարի, քաղցր և այսպես կոչված «էներգետիկ» ըմպելիքների հետ
  • խուսափում եք աղի խորտիկներից (որը ծարավի զգացում է առաջացնում և կարող է կրկին ալկոհոլային խմիչք (օրինակ՝ գարեջուր) ընդունելու ցանկություն արթնացնել):

3. Հաշվեք ձեր խմած բաժակների թիվը

«Մոռացության գիրկն ընկնելը» և նախատեսվածից ավելի շատ ալկոհոլ խմելը շատ ավելի հեշտ է, քան դուք կարծում եք: Ալկոհոլի «ստանդարտ» չափ է համարվում միջին թնդության գարեջրի մեկ բաժակը կամ 100 մլ գինին կամ 30 մլ ալկոհոլային թունդ խմիչքը (օղի, կոնյակ, թեքիլա, վիսկի և այլն)։ Հիշեք, որ ակումբներում և բառերում առաջարկվող ոգելից խմիչքները սովորաբար մատուցվում են 1 ստանդարտ չափը գերազանցող քանակներով:

Ֆիքսեք ալկոհոլի ձեր «վերին սահմանաչափը»: Մի փորձեք խմել բոլոր կենացները կամ «հասնել» շատ ալկոհոլ օգտագործող ձեր սեղանակիցներին: Եվ ոչ թե պարբերաբար ավելացրեք ձեր բաժակի պարունակությունը, այլ ըմպեք մինչև վերջ, որ «բաժակների»հաշիվը չխառնեք:

4. Թուլացրեք ալկոհոլի ազդեցությունը ոչ ալկոհոլային ըմպելիքներով

Արյան մեջ ալկոհոլի խտությունը (կոնցենտրացիա, տոկոս) ուղղակիորեն կապված է դրա ներգործության ուժի հետ: Որքան արյան մեջ ալկոհոլի տոկոսը բարձր եղավ, այդքան էթիլ սպիրտի ազդեցությունն ավելի ուժեղ կդրսևորվի:

Հիշեք կրկին, որ ձեր օրգանիզմը միջին հաշվարկով 1 ստանդարտ չափ ալկոհոլը յուրացնում է 1 ժամում: Սա նշանակում է, որ 1 ժամվա մեջ ավելի քան մեկ չափ ալկոհոլ ընդունելով դուք ավելի եք բարձրացնում արյան մեջ ալկոհոլի խտությունը՝ ուժեղացնելով վերջինիս բացասական ներգործությունը ձեր ուղեղի և մյուս օրգան-համակարգերի վրա:

Դուք կարող եք այս երևույթից խուսափել հետևյալ պարզ քայլերով՝

  • ալկոհոլային խմիչքը զուգակցեք ոչ ալկոհոլային (ոչ քաղցր) ըմպելիքների հետ
  • մինչև ալկոհոլ ընդունելը ջուր խմեք
  • ընտրեք թույլ ալկոհոլային խմիչքներ
  • ոգելից խմիչքն ընդունեք փոքր կումերով և ոչ հաճախակի, այլ ոչ թե միանգամից՝ «մի շնչով»:

5. Խուսափեք «ազարտային» խաղերից

Կազինոները և ազարտի հետ կապված այլ միջավայրերը կարող են ձեզ «ստիպել», որ դուք ավելի հաճախակի «դատարկեք» ալկոհոլով լի բաժակները՝ անցնելով մեկ օրվա ձեր 4 ստանդարտ չափի սահմանագիծը:

Ավելին, խաղատներում և նմանատիպ հաստատություններում ձեզ նույնիսկ կարող են արտահերթ խմիչք հյուրասիրել, քանի որ լավ գիտեն՝ ալկոհոլային հարբածությունը կամ ինտոքսիկացիան չեն թողնելու, որ դուք խելամիտ որոշումներ կայացնեք:

6. Երբեք մի համատեղեք խմիչքը և ավտոմեքենան

Ալկոհոլ օգտագործած ժամանակ ավտոմեքենա վարելով դուք վտանգում եք ոչ միայն ձեր, այլև ձեր ուղեկիցների, այլ վարորդների և հետիոտների կյանքը:

Միևնույն ժամանակ, ալկոհոլ օգտագործած վիճակում ավտոմեքենա վարելը Հայսատանում արգելվում է օրենքով և կարող է ձեզ դրամական մեծ տուգանք «պարգևել»:

ՎԱՐՉԱԿԱՆ ԻՐԱՎԱԽԱԽՏՈՒՄՆԵՐԻ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ ՀՀ ՕՐԵՆՍԳԻՐՔ
Հոդված 126. Տրանսպորտային միջոցները ոչ սթափ վիճակում վարելը
1. Տրանսպորտային միջոցները ոչ սթափ վիճակում վարելը, եթե վարորդը միայն ալկոհոլի ազդեցության տակ է, և զանցանքը չի պարունակում սույն հոդվածի երկրորդից վեցերորդ մասերի հատկանիշները` առաջացնում է տուգանքի նշանակում` սահմանված նվազագույն աշխատավարձի հարյուր հիսնապատիկի չափով:
2. Սույն հոդվածի առաջին մասով նախատեսված արարքը կատարելը, եթե վարորդի արյան մեկ լիտրի մեջ մաքուր ալկոհոլի պարունակությունը գերազանցում է 1 գրամը կամ եթե նրա մեկ լիտր արտաշնչած օդի մեջ մաքուր ալկոհոլի պարունակությունը գերազանցում է 0.5 միլիգրամը` առաջացնում է տուգանքի նշանակում` սահմանված նվազագույն աշխատավարձի երկու հարյուրապատիկի չափով:
...
9. Սույն օրենսգրքով նախատեսված դեպքում անձը համարվում է ոչ սթափ վիճակում գտնվող, եթե ստուգմամբ պարզվում է, որ նրա մեկ լիտր արյան մեջ մաքուր ալկոհոլի պարունակությունը 0.4 գրամից կամ մեկ լիտր արտաշնչած օդի մեջ 0.2 միլիգրամից ավելի է...:

Ալկոհոլ օգտագործած ժամանակ մեքենա վարելու փոխարեն՝

  • մինչև տնից դուրս գալը նախապես պլանավորեք, թե ինչպես եք առանց ձեր մեքենայի վերադառնալու տուն
  • ընկերներով որոշեք, թե այդ օրն ով է ստանձնելու «սթափ վարորդի» դերը
  • եթե ուշ եք վերադառնալու տուն, հոգ տարեք, որ տաքսու գումար ունենաք կամ պարզապես օգտվեք հասարակական տրանսպորտից:

7. Ասեք «ոչ», եթե դուք ...

... շատ երիտասարդ եք, հղի եք, կրծքով կերակրող մայր եք, դեղեր եք ընդունում, տրամադրություն չունեք կամ դեպրեսիայի մեջ եք:

Մարդկանց որոշ խմբերի համար ալկոհոլը կարող է դառնալ ավելի վտանգավոր, օրինակ՝ երեխաներ և մինչև 18 տարեկան երիտասարդներ, ում մոտ ալկոհոլային ինտոքսիկացիան կարող է լուրջ հետևանքներ առաջացնել:

Հղիները և կրծքով կերակրողները ալկոհոլ ընդունելով կարող են վնաս հասցնել իրենց ապագա կամ ներկա մանկիկին:

Ալկոհոլը կարող է ձեր ընդունած դեղի հետ լավագույն դեպքում՝ ոչ ցանկալի, իսկ ավելի վատ դեպքերում՝ վտանգավոր փոխազդեցություն առաջացնել:

Եվ հիշեք, որ հուզախառն վիճակում ալկոհոլը գուցե ձեզ օգնի, սակայն ավելի հավանական է, որ այն էլ ավելի խորացնի ձեր հոգեկան խնդիրները:

Հոդվածը վերանայվել է՝ 19-05-2019