Վիտամինները և հավելումները հղիության ժամանակ

Վիտամինները և հավելումները հղիության ժամանակ

Եթե դուք հղի եք կամ նախատեսում եք հղիանալ, ապա պետք է ավելի ուշադիր և բծախնդիր լինել վիտամիններ կամ որևէ այլ տեսակի հավելումներ ընդունելու որոշում կայացնելիս:

Վիտամինների կամ այլ հավելումների որոշ տեսակներ կարող են ավելի շատ վնասել, քան օգնել ձեր առողջությանը, ուստի, նկատի ունեցեք, որ առանց ձեր բժշկի նշանակման կամ իմացության որևէ վիտամին կամ հավելում ինքնուրույն չընդունեք:

Ի՞նչ են վիտամինները և հավելումները

Ձեր օրգանիզմն առողջ պահելու և ձեզ առողջ զգալու համար մենք բոլորս ունեք տարբեր սննդանյութերի անհրաժեշտություն` վիտամիններ և միներալներ, սպիտակուցներ (պրոտեին), ածխաջրեր (կարբոհիդրատներ), ճարպեր և բջջանք:

Այն վիտամինները և օրգանական միացությունները, որոնք մեր օրգանիզմը չի կարող ինքնուրույն արտադրել, անհրաժեշտ են շատ փոքր քանակներով: Վիտամին D-ից բացի, որը գլխավորապես արտադրվում է մաշկում արևի ճառագայթների ազդեցությամբ, մնացած պահանջվող վիտամինների մեծ մասը մենք կարող ենք ստանալ սննդի միջոցով:

Դիետիկ հավելումները պարունակում են որոշ սննդանյութեր: Դրանք համարվում են փոխլրացնող (լրացուցիչ) դեղեր, որոնք կարող են լրացնել ձեր սննդակարգում առկա այս կամ այն նյութի պակասը՝ դեֆիցիտը: Հանրահայտ օրինակներից են մուլտիվիտամինները, առանձին միներալները, ձկան յուղի պատիճները կամ բուսական հավելումները:

Հղիության ընթացքում անհրաժեշտ վիտամիններ և միներալներ

Հղիության ընթացքում լիարժեք սնուցումը խիստ կարևոր է ձեր չծնված երեխայի աճի և զարգացման համար: Դուք ունեք բավականաչափ սննդանյութեր սպառելու կարիք, որպեսզի հոգաք ինչպես ձեր երեխայի, այնպես էլ ձեր սեփական պահանջները:

Հղիության ընթացքում դուք ունեք որոշ սննդանյութերի, այդ թվում՝ սպիտակուցների, ֆոլատի, յոդի և երկաթի հավելյալ պահանջ, քանի որ՝

  • ֆոլատը (կոչվում է «ֆոլաթթու», երբ տրվում է որպես հավելում) օգնում է կանխարգելելու ձեր երեխայի մոտ նյարդային խողովակի արատների զարգացումը, որի օրինակներից է սպինա բիֆիդան (spina bifida)
  • յոդն անհրաժեշտ է ձեր երեխայի գլխուղեղի և նյարդային համակարգի զարգացման համար
  • երկաթն օգնում է կանխարգելելու ձեզ մոտ անեմիայի զարգացումը, ինչպես նաև ձեր երեխայի թերքաշ լինելը:

Վիտամին B12 և վիտամին D-ն նաև մասամբ կարևոր են, քանի որ օժանդակում են երեխայի նյարդային համակարգի (B12) և կմախքի (D) զարգացմանը, իսկ վիտամին C-ն նաև օգնում է սննդով ստացված երկաթի ներծծմանն աղիներում:

Ունե՞մ արդյոք ես հավելումներ խմելու կարիք

Որոշ երկրներում բոլոր հղի կանանց խորհուրդ է տրվում ստանալ ֆոլաթթվի և յոդի հավելումներ:

Սակայն, ավելի լավ կլինի, որ դուք մյուս պահանջվող սննդանյութերը ստանաք ոչ թե հավելումներով, այլ՝ առողջ սննդակարգով: Սովորաբար, առօրյա սննդակարգում տարբեր սննդարար մթերքներ ներառելն ինքնին բավարար է, որպեսզի լրացնեք ինչպես ձեր, այնպես էլ ձեր չծնված երեխայի սնուցման պահանջները:

Եթե դուք ունեք որևէ հայտնի սննդային դեֆիցիտ, ապա բժիշկը կարող է խորհուրդ տալ կոնկրետ հավելումներ: Նման իրավիճակներից են՝

Եթե համոզված չեք, թե պե՞տք է ձեզ արդյոք որևէ հավելում, զրուցեք այդ մասին ձեր բժշկի հետ:

Մուլտիվիտամինները հղիության ժամանակ

Մուլտիվիտամինը հաբ է կամ որևէ այլ դեղաձև, որը մեկտեղում է տարբեր վիտամիններ և միներալներ: Որոշ մուլտիվիտամիններ արտադրված են հատուկ հղի կանանց համար: Սակայն դրանք չեն փոխարինում սննդարար աղցաններին, առողջարար մթերքներին կամ կերակուրներին: Ուստի, միշտ կարևոր է ստանալ առողջ սնունդ, նույնիսկ եթե խմում եք մուլտիվիտամիններ:

Եթե դուք հղի եք, խուսափեք ընդունել այնպիսի մուլտիվիտամիններ, որոնք նախատեսված չեն հղի կանանց համար:

Ուշադրություն դարձրեք որոշ վիտամիններին

Ձեր օրգանիզմն ունի յուրաքանչյուր սննդանյութի միայն փոքր քանակի պահանջ, իսկ ավելի մեծ քանակները չեն երաշխավորում ավելի բարվոք ազդեցություն: Իրականում, ինչ-որ սննդանյութի ավելի շատ սպառելը, քան պետք է, երբեմն կարող է վնասակար դառնալ:

Օրինակ, վիտամին А-ի, վիտամին B6-ի, վիտամին C-ի, վիտամին D-ի կամ վիտամին Е-ի բարձր դեղաչափերը կարող են վտանգավոր լինել: Լավագույն տարբերակն այն է, որ հղիության ընթացքում այս վիտամիններից և ոչ մեկը որպես հավելում չընդունեք:

Կարևոր է նաև, որ դուք խուսափեք այն մթերքներից, որոնք կարող են պարունակել վիտամին А-ի մեծ քանակներ, օրինակ՝ լյարդ, լյարդից պատրաստված մթերքներ, այդ թվում՝ պաշտետ:

Ձեզ տարբեր չնախատեսված խնդիրներից ապահովագրելու համար, ինչպես բժշկից նախապես ճշտում եք որևէ դեղ խմելու նպատակահարմարությունը, այդպես էլ խորհուրդ հարցրեք որևէ հավելում ընդունելուց առաջ:

Այլ հավելումները հղիության ժամանակ

Ֆալաթթվից, յոդից և ձեր բժշկի կողմից նշանակված որևէ այլ հավելումից բացի, հղիության ժամանակ այլ հավելումների ընդունման օգտակարության վերաբերյալ հավաստի տվյալներ չկան կամ սահմանափակ են:

Հետազոտությունները ցույց են տվել, որ օմեգա-3 հավելումները հղիության ընթացքում գուցե օգնեն վաղաժամ ծննդաբերության ռիսկի նվազեցմանը և պրոբիոտիկները գուցե օգնեն հղիների մոտ արյան գլյուկոզի մակարդակի կառավարմանը: Սակայն, դեռևս հայտնի չէ, թե այս հնարավոր օգուտներին զուգահեռ ինչպիսի՞ վնաս կարող են դրանք պատճառել: Ուստի, քանի դեռ ավելի ընդգրկուն տվյալները բացակայում են, ավելի լավ է խուսափել դրանցից, հատկապես հղիության առաջին եռամսյակի ընթացքում:

Հոդվածը վերանայվել է՝ 02-02-2021