Առողջ բերանի խոռոչը կարևոր է ձեր ընդհանուր առողջության, սնունդ և հեղուկներ ընդունելու, շնչելու և խոսելու համար:

Ատամնաբույժին կանոնավոր այցելելը կարող է պահպանել ձեր բերանի խոռոչի առողջությունը:

Բերանի խոռոչի կառուցվածքները, ներառյալ՝ ատամներն ու թքագեղձերը, հանդիսանում են ձեր ընդունած սննդի և հեղուկների մարսողության առաջին օղակը:

Ձեր բերանի խոռոչի մասերը

Ձեր բերանն ունի՝

  • շրթունքներ
  • ատամներ և լնդեր
  • փափուկ և կարծր քիմքեր, որոնք կազմում են ձեր բերանի խոռոչի առաստաղը
  • նշագեղձեր
  • լեզու
  • թքագեղձեր:

Դուք ատամները թույլ են տալիս ծամել՝ մեխանիկական մշակման ենթարկել սնունդը: Յուրաքանչյուր ատամ բաղկացած է հետևյալ երեք մասերից՝

  • պսակ, որը լնդից դուրս ցցված և երևացող մասն է
  • վզիկ, որն ատամի նեղացած և լնդով գրկված մասին է
  • արմատ, որը նստած է ատամնաբնի մեջ և վերջանում է ատամի գագաթով։

Կան ատամների հետևյալ տեսակները՝

  • կտրիչներ, որոնք ունեն սուր կծող մակերես և նախատեսված են կծելու համար
  • ժանիքներ, որոնք սրածայր և կոնուսանման են և նախատեսված են պոկելու համար
  • աղորիքներ (սեղանատամներ), որոնք ունեն հարթ մակերես և նախատեսված են ծամելու համար:

Չափահաս մարդու վերին և ստորին ատամնաշարերից յուրաքանչյուրը պարունակում է 16 ատամ՝ 4 կտրիչ, 2 ժանիք, 4 փոքր և 6 մեծ աղորիքներ։

Ատամների նորմալ զարգացումը

Երեխայի ատամների զարգացումը սկսվում է դեռևս ծննդաբերությունից առաջ: Առաջին յաթնատամները սովորաբար հայտնվում են 6 ամսական հասակում: Մանկահասակ երեխաների մեծ մասը բոլոր կաթնատամներն ունենում է 2-3 տարեկանում:

Ինչպե՞ս ձեր բերանի խոռոչը պահել առողջ

Ատամնաբույժները խորհուրդ են տալիս բերանի խոռոչի առողջ վիճակն ապահովելու համար՝

  • օրական երկու անգամ ֆլուորիդային ատամի մածուկով և խոզանակով մաքրել ատամները (վերաբերվում է նաև 18 ամսականից բարձր երեխաներին, մանկահասակ երեխաները կարող են օգտագործել մանկական ուժգնության մածուկներ)
  • ամեն օր ատամնաթելով (ֆլոս) զգուշությամբ մաքրել միջատամնային ճեղքերը
  • սննդակարգը դարձնել առողջ և բալանսավորված
  • առատորեն խմել նոր վերցված ջուր
  • պարբերաբար այցելել ատամնաբույժին և ստուգել բերանի խոռոչը:

Եթե դուք զբաղվում եք սպորտով և հնարավոր է ձեր ատամների վնասում, պետք է կրեք ատամները պաշտպանող հարմարանք:

Ատամների քայքայման (կարիես) կանխարգելում

Ատամների քայքայումը պատճառվում է դրանց մակերեսին առաջացող փառում (և հետագայում՝ ատամնաքարում) ապրող բակտերիաներով: Այդ բակտերիաները սնվում են ձեր սննդում առկա շաքարով և արտադրում են թթու արգասիքներ, որոնք ժամանակի ընթացքում ատամի վրա առաջացնում են քայքայման օջախներ և փոսիկներ:

Ատամների քայքայումը կանխարգելելու համար՝

  • ընտրեք շաքարից աղքատ սննդամթերքներ և հեղուկներ
  • մշակված սնունդը փոխարինեք թարմով
  • մինչև գնում կատարելը զննեք սննդամթերքի պիտակը. եթե ըստ քանակի առաջին երեք բաղադրիչների մեջ նշված է շաքարը, սովորաբար դա առողջ սնունդ չէ
  • պահպանեք ատամների ճիշտ հիգիենա, ներառյալ՝ ատամների կանոնավոր խոզանակով մաքրումը: