Քնի կաթված (պարալիզ)

Քնի կաթված (պարալիզ)

Քնի կաթվածը տեղի է ունենում, երբ քնից արթնանալիս կամ արթնացնելիս կարճ ժամանակի ընթացքում չեք կարողանում որևէ շարժում անել կամ խոսել։

Ծանոթացեք նաև այս հոդվածի հետ ուղղակիորեն կապված այլ նյութերի հետ:

Քնի կաթվածը բավականին հաճախ հանդիպող երևույթ է և որևէ ֆիզիկական վնաս չի առաջացնում, այնուամենայնիվ, կարող է ուղեկցվել սուր վախի զգացմամբ։ Դուք կարող եք դիմել որոշ միջոցառումների, որպեսզի նվազեցնեք նման դրվագների առաջացման ռիսկը։

Ի՞նչ է քնի կաթվածը

Քնի որոշ փուլերում ձեր մարմինը հայտնվում է կաթվածահար վիճակում, որը կարող է կանխել երազ տեսնելիս որևէ շարժում անելը։ Քնի ընթացքում այսպիսի անշարժացած վիճակը նորմալ է, որի մասին դուք նույնիսկ չեք իմանում, քանի որ քնած եք։

Երբ «կիսաանջատված» վիճակն ի հայտ է գալիս ձեր արթնանալուց անմիջապես հետո և տևում մի քանի վայրկյանից մինչև մի քանի րոպե, կարող եք լիարժեք գիտակցել, որ կաթվածահար վիճակում եք։ Դուք կարող եք նաև խիստ լարվել՝ հասկանալով, որ չեք կարողանում շարժվել կամ խոսել, նույնիսկ երբ նորմալ լսում եք, թե ինչ է կատարվում շուրջբոլորը։

Քնի կաթվածը սովորաբար ի հայտ է գալիս արթնանալուց անմիջապես հետո, սակայն չի բացառվում, որ նույն վիճակի մեջ հայտնվեք քնելիս։ Քնի կաթվածի դրվագները կարող են ուղեկցվել ցնորքներով, ինչն արդեն կարող է ձեզ սարսափեցնել։ Օրինակ, ձեզ կարող է թվալ, որ սենյակում օտար մարդ կա։

Քնի կաթվածն ավելի հաճախ հանդիպում է դեռահասների մոտ և տարիքի հետ սովորաբար անցնում է։

Դեռ լիարժեք պարզ չէ, թե արդյոք նման վիճակը կապված է առողջական որևէ ռիսկի հետ։

Ի՞նչն է քնի կաթվածի պատճառը

Քնի կաթվածը կարող է առաջանալ ինքնուրույն՝ առանց որևէ պատճառի և պարտադիր չէ, որ լինի որևէ հիվանդության նշան։

Այնուամենայնիվ, քնի կաթվածը կարող է նաև կապված լինել առողջական որևէ խնդրի հետ, օրինակ՝ միգրեն, հոգեկան հիվանդություններ (օրինակ՝ տագնապի խանգարումներ), օբստրուկտիվ քնի ապնոէ, ինչպես նաև «նարկոլեպսիա» կոչվող ուղեղի քրոնիկ հիվանդություն։

Քնի կաթվածը կարող է նաև կապ ունենալ հետևյալ վիճակների հետ՝

Ինչպե՞ս է քնի կաթվածը բուժվում

Մարդկանց մեծ մասի մոտ քնի կաթվածն այնքան հազվադեպ է տեղի ունենում, որ բուժման անհրաժեշտություն չի առաջանում։

Բավարար քունը կարող է նվազեցնել այս վիճակի առաջացման հավանականությունը։ Չափահաս մարդկանց մեծ մասը 6-8 ժամ տևողությամբ գիշերային քնի կարիք ունի։ Քունը կանոնավոր դարձնելը, առաջին հերթին՝ մոտավորապես նույն ժամերին գիշերներն անկողին մտնելը և առավոտյան արթնանալը նույնպես օգտակար են։

Քնի սովորույթը բարելավելու այլ եղանակներից են՝

  • սուրճի կամ կոֆեին պարունակող ըմպելիքների օգտագործման սահմանափակում
  • կանոնավար վարժանքներ, բայց ոչ՝ անկողին մտնելուց առաջ
  • քնելուց առաջ ալկոհոլի կամ սննդի օգտագործումից խուսափում
  • ննջարանում «թուլացնող» և քնին նպաստող պայմանների ստեղծում։

Եթե քնի կաթվածն առաջ է գալիս որպես մեկ այլ հիվանդության ախտանշան, ապա բժիշկը ձեզ կուղեգրի տարբեր մասնագետների խորհրդատվության (օրինակ՝ քնի բժիշկ (քնաբան) կամ նյարդաբան)։

Հոդվածը վերանայվել է՝ 14-03-2021