Աքիլեսյան ջլի վնասվածքներ

Աքիլեսյան ջլի վնասվածքներ

Աքիլեսյան ջիլը կամ գարշապարը հաստ ու պինդ ջիլ է, որը դուրք կարող եք զգալ կամ շոշափել ձեր սրունք-թաթային հոդի ետնամասում:

Դուք կարող եք գերձգել ձեր աքիլեսյան ջիլը ֆիզիկական վարժանք կատարելիս (կոչվում է «տենդինիտ») կամ այն կարող է թուլանալ դեգեներատիվ փոփոխությունների պատճառով (կոչվում է «տենդինոզ»): Վերջապես, այս ջիլը կարող է նաև պատռվել:

Աքիլեսյան ջլի վնասվածքներ

Եթե կարծում եք, որ ունեք աքիլեսյան ջլի հետ կապված որևէ խնդիր, ապա ճիշտ կլինի առանց ուշացնելու դիմել ձեր բժշկին:

Աքիլեսյան ջլի վնասվածքների ախտանիշները

Աքիլեսյան ջլի վնասման մասին դուք սովորաբար կասկածում եք ֆիզիկական վարժանք կատարելու ընթացքում կամ դրանից հետո: Ամենահաճախ հանդիպող նշանը տվյալ շրջանի ցավն է:

Դուք կարող եք նաև զգալ ձեր կրունկի ետնամասում թուլություն, պնդացում կամ այտուցվածություն: Ջլի պատռվածքի ժամանակ կարող եք կրուկի շրջանում հարվածին նմանվող զգացողություն ունենալ: Կարող է խանգարվել ձեր քայլելը: Կրունկի տակ տեղակայված ցավը սովորաբար չի վկայում ջլի վնասման մասին:

Աքիլեսյան ջլի վնասվածքների ախտորոշումը

Բժիշկը ախտորոշում է ձեր աքիլեսյան ջլի հետ կապված խնդիրները՝ լսելով ձեր գանգատները, զննելով տվյալ շրջանը, իսկ անհրաժեշտության դեպքում՝ նշանակելով նույն շրջանի գերձայնային (սոնոգրաֆիա) կամ ռենտգեն պատկերման հետազոտություններ:

Աքիլեսյան ջլի վնասվածքների բուժումը

Եթե կարծում եք, որ վնասել եք ձեր որևէ ոտքի աքիլեսյան ջիլը, ապա առանց հետաձգելու այցելեք ձեր բժշկին:

Օգտակար կարող է լինել առաջին 2-3 օրվա ընթացքում «RICER» միջոցառումներ ձեռնարկելը`

  • Rest. հանգիստ տվեք ձեր ոտնաթաթին (նստած կամ պառկած դիրք)
  • Ice. սառցեպարկ կամ սառեցնող այլ միջոց դրեք տվյալ շրջանին (20 րոպե)
  • Compress. տվյալ շրջանում դրեք սեղմող վիրակապ (եթե ցավերն ուժեղանում են, ապա թուլացրեք վիրակապը)
  • Elevate. բարձր դիրք տվեք տվյալ ոտքին (օրինակ՝ պառկեք և ոտնաթաթի տակ բարձ դրեք)։
  • Referral. դիմեք ձեր բժշկին:

Սովորական ցավազրկողները, օրինակ՝ Պարացետամոլը, ըստ անհրաժեշտության կարող են օգնել ցավերի մեղմացմանը:

Կախված վնասվածքի բնույթից, բժիշկը կամ ֆիզիոթերապևտը կարող են ձեզ առաջարկել՝

  • կրճատել ոտնաթաթերի վրա ծանրաբեռնվածությունը (օրինակ՝ օգտագործել հենակներ)
  • կատարել ձգող և ամրապնդող վարժանքներ
  • վիրակապով ֆիքսել և սահմանափակել ոտնաթաթի շարժունակությունը
  • օգտագործել կոշիկի ներսում դրվող ներբաններ (стильки):

Եթե ձեր աքիլեսյան ջիլը մասամբ կամ, առավել ևս՝ ամբողջապես պատռվել է, ապա կարիք կառաջանա վիրահատությամբ այն վերականգնելու: Սա կարող է նաև կրճատել ջլի կրկին պատռվելու հավանականությունը:

Հազվադեպ կարող է առաջանալ շաբաթներ կամ անգամ ամիսներ տևող երկարատև վերակագնման անհրաժեշտություն:

Աքիլեսյան ջլի վնասվածքների կանխարգելումը

Դուք կարող եք օգնել ձեր աքիլեսյան ջլի պաշտպանությանը հետևյալ եղանակներով՝

  • կրեք օժանդակող կոշիկներ
  • ծանր կամ կրկնվող վարժանքներից առաջ և հետո «տաքացրեք» ձեր ոտնաթաթերը նախավարժանքով
  • հասեք ֆիզիկական վարժանքներով պայմանավորված ձեր ծանրաբեռնվածության մակարդակին աստիճանաբար
  • ֆիզիկական աշխատանքի կամ վարժանքների ընթացքում պարբերաբար հանգստացեք
  • կատարեք ձեր սրունքի ետնամասի մկանները (ձկնամկան) ամրապնդող վարժանքներ:

Հոդվածը վերանայվել է՝ 02-02-2021