Միզարձակության և աղիների դատարկման խնդիրները հղիության ընթացքում

Միզարձակության և աղիների դատարկման խնդիրները հղիության ընթացքում

Հղիության ընթացքում բազմաթիվ կանայք նշում են խիստ տհաճ վիճակներ, ինչպիսիք են՝ փորկապություն, ավելի հաճախ միզելու պահանջ, անմիզապահություն և թութք (հեմորոյ):

Առողջ սննդակարգը և կանոնավոր վարժանքները (կամ պարզապես ակտիվ ապրելակերպը) կարող են օգնել մեղմացնելու հղիության պատճառով ի հայտ եկած անհարմարավետությունները:

Փորկապություն

Փորկապություն կարող է առաջանալ ձեր հղիության դեռևս ամենավաղ շրջանում, որի պատճառը ձեր օրգանիզմում ընթացքող հորմոնային տեղաշարժերն են: Փորկապությունը կարող է նշանակել, որ ձեր աղիները չեն դատարկվում այնքան հաճախ, որքան նորմայում էր, դուք ստիպված եք կղելու համար սովորականից ավելի մեծ ջանքեր գործադրել ու լարվել կամ չեք կարողանում լիարժեքորեն դատարկել ձեր հաստ աղիները: Փորկապությունը նաև ինքը կարող է պատճառել ձեր կղանքային արտաթորանքի անսովոր պնդացում, «քարացում», շատացում կամ քչացում:

Կան որոշ միջոցներ, որոնք կարող են օգնել փորկապության կանխարգելմանը:

  • Դարձրեք ձեր սնունդը բջջանքով հարուստ՝ սննդակարգում ավելացնելով լիարժեք հացամթերքներ՝ ստացված չմաքրված (ամբողջական) հացահատիկից, ձավարից շիլաներ, մրգեր և բանջարեղեններ, ինչպես նաև լոբազգիներ, օրինակ՝ լոբի և ոսպ:
  • Հաճախակի շարժվեք, որպեսզի պահպանեք ձեր մկանների տոնուսը:
  • Խմեք մեծ քանակությամբ ջուր՝ այնքան, որ ծարավի զգացում չունենաք:
  • Երկաթի հավելումներ խմեք միայն այն ժամանակ, երբ դրա կարիքը կա և բժիշկը նշանակել է, այլապես դրանք կարող են առաջացնել փորկապություն:

Թութք (հեմորոյ)

Թութքը կամ հեմորոիդն ուղիղ աղիքի ստորին շրջանում՝ հետանցքի ներսում կամ շուրջբոլորը հանգույցների առաջացումն է, որոնք կազմված են այտուցված և լայնացած երակներից: Ցանկացած մարդու մոտ կարող է թութք առաջանալ, և դրա պատճառը միայն հղիությունը չէ: Պարզապես, երբ դուք հղի եք, թութք կարող է առաջանալ փորկապության և (կամ) մեծացող պտղի և արգանդի կողմից ուղիղ աղիքի վրա մշտական ճնշման պատճառով:

Թութքը կարող է ուղեկցվել հետանցքի շրջանի քորով, ծակծկոցներով, ցավոտությամբ և նույնիսկ արյունահոսությամբ: Երբեմն դուք կարող եք ձեր հետանցքի շուրջը (կամ «դրանից կախված») զգալ կամ շոշափել հանգույցներ: Թութքի առկայությունը կարող է զուգարանից օգտվելը դարձնել անհարմար կամ ցավոտ: Դուք կարող եք նշել աղիները դատարկվելուն (կղելուն) ուղեկցող ցավեր, իսկ վերջում՝ լորձային արտադրություն: Երբեմն կարող է առաջանալ նաև զուգարանից օգտվելուց հետո աղիների ոչ լիարժեք դատարկման զգացում և կրկին զուգարան մտնելու պահանջ:

Հեմորոիդային հանգույցները սովորաբար անհետանում են ծննդաբերությունից մի քանի շաբաթ անց:

Ինչպե՞ս մեղմացնել թութքը

Փորկապությունը կարող է առաջացնել թութք, ուստի նման դեպքում փորձեք ձեր հաստ աղիների պարունակությունը պահել փափուկ, իսկ աղիների գործունեությունը դարձնել կանոնավոր: Դուք կարող եք մեղմացնել թութքը կամ կանխարգելել վերջինիս (կամ նոր հանգույցների) առաջացումը՝ բարելավելով ձեր սննդակարգը և ապրելակերպը:

  • Սննդակարգում զգալիորեն մեծացրեք բջջանքով հարուստ սննդամթերքների մասնաբաժինը: Lիարժեք հացամթերքներ և ձավարեղեն, մրգեր և բանջարեղեններ, առատ ջուր՝ այս բոլորը կարող են կանխարգելել փորկապությունը, որի առկայությունը նպաստում է թութքի ընթացքի վատթարացմանը:
  • Խուսափեք երկար ժամանակ կանգնած մնալուց և պարբերաբար շարժվեք, որ բարելավվի ձեր արյան շրջանառությունը:
  • Սառցաջրով թրջած մաքուր կտորե անձեռոցիկը զգուշորեն թութքին հպեով և որոշ ժամանակ պահելով կարելի է մեղմացնել ցավերը (տաքանալուց հետո փոխեք և դրեք նոր սառը անձեռոցիկ):
  • Եթե հանգույցը հետանցքից արտանկում է (դուրս է ցցվում), ապա զգուշությամբ հետ մցրեք այն՝ օգտագործելով լուբրիկանտային գել:
  • Խուսափեք զուգարանից օգտվելիս խիստ լարել որովայնը:
  • Աղիքները դատարկելուց հետո զուգարանի թղթի փոխարեն ձեր հետանցքը մաքրեք խոնավ անձեռոցիկով կամ լվացեք հոսող ջրով:
  • Հետանցքի շրջանը չորացրեք փափուկ սրբիչը հպելով, այլ ոչ թե տրորելով:
  • Օգտագործեք կտոր կամ փափուկ զուգարանի թուղթ՝ պահելու ձեր շեքի՝ հետանցքի և հեշտոցի միջև ընկած շրջանը: Սա կարող է նվազեցնել հետանցքի շրջանի վրա վերից-վար ուղղությամբ ճնշումը:

Կան որոշ դեղեր, որոնք կարող են օգնել հետանցքի շուրջը զարգացող բորբոքման մեղմացմանը, սակայն դրանք բուժում են հետևանքը, այլ ոչ թե պատճառը: Հարցրեք ձեր բժշկից կամ բժիշկ-մանկաբարձից, թե ցավերը թեթևացնելու համար ինչ յուղաքսուք կարելի է օգտագործել: Մի օգտագործեք որևէ կրեմ կամ այլ դեղամիջոց՝ առանց ձեր բժշկի կարծիքը հարցնելու:

Հաճախակի միզում

Հաճախակի միզելու պահանջ հաճախ առաջանում է ձեր հղիության վաղ փուլերում: Երբեմն այն շարունակվում է ամբողջ հղիության ընթացքում: Հղիության ուշ փուլերում հաճախամիզությունը պատճառվում է պտղի կողմից ձեր միզապարկը ճնշելուց կամ թուլացնելուց:

Եթե նկատում եք, որ ձեզ մոտ առաջացել է նաև գիշերները միզելու պահանջ, փորձեք ուշ երեկոյան ժամերից սկսած կրճատել խմվող հեղուկների քանակը: Սակայն ուշադրություն դարձրեք, որ օրվա ընթացքում ստանաք բավարար ծավալով ոչ ալկոհոլային և կոֆեին չպարունակող հեղուկներ: Հղիության ուշ փուլերում որոշ կանայք գտնում են, որ կարող է օգնել զուգարանակոնքին նստած ժամանակ իրանի առաջ և հետ շարժումները, որն օգնում է միզապարկի լիարժեք դատարկմանը և որոշակիորեն կանխարգելում ոչ շատ ժամանակ անց կրկին միզելու պահանջը:

Եթե միզելիս ձեր միզուկի խորությամբ ի հայտ են գալիս ծակծկող կամ այրող բնույթի ցավեր կամ տհաճ զգացողություններ կամ էլ մեզում հայտնվում է արյուն, սա կարող է վկայել միզուղիների վարակի առկայության մասին: Նման դեպք հայտնաբերելիս առանց ուշացնելու՝ մինչև 24 ժամվա ընթացքում կապ հաստատեք ձեր բժշկի հետ:

Անմիզապահություն

Անմիզապահությունը կարող է լինել տարածված խնդիր և ձեզ անհանգստացնել ինչպես հղիության ընթացքում, այնպես էլ ծննդաբերությունից հետո: Երբեմն հղի կանայք չեն կարողանում կանխել մեզի հանկարծակի ցայտյունը կամ փոքր արտահոսքը հազալիս, ծիծաղելիս կամ փռշտալիս, կտրուկ շարժում կատարելիս կամ պարզապես նստած վիճակից կանգնելիս: Սա կարող է ունենալ ժամանակավոր բնույթ, քանի որ կոնքի հատակի մկանները (որոնց մի մասը շրջապատում է միզապարկը) քիչ թուլանում են, որպեսզի նախապատրաստվեն երեխայի ծնվելուն: Դուք կարող եք կանխարգելել այսպիսի անմիզապահությունը՝ կատարելով կոնքի հատակի վարժանքներ:

Հոդվածը վերանայվել է՝ 20-02-2021