Հարդաշտանադադար (պերիմենոպաուզա)

Հարդաշտանադադար (պերիմենոպաուզա)
Անգլերեն անվանումը՝ Perimenopause, Premenopause

Ժամանակային առումով, հարդաշտանադադարը կամ պերիմենոպաուզան ընդգրկում է կնոջ դաշտանադադարին նախորդող և հաջորդող շրջանները։

Սակայն, բժշկագիտության մեջ պերիմենոպաուզան ավելի հաճախ վերաբերում է կնոջ կյանքի մինչև դաշտանադադարի սկիզբն ընկած այն միջակայքը, երբ արդեն սկսվել են ի հայտ գալ դաշտանադադարի նշանները։

Ելնելով սրանից, պերիմենոպաուզան այլ կերպ անվանում են «պրեմենոպաուզա» (նախադաշտանադադար)։ Սա այն շրջանն է, երբ կնոջ օրգանիզմը նախապատրասվում է դաշտանադադարին։

Որոշ կանանց մոտ պերիմենոպաուզան սկսվում է դաշտանադադարից 1-2 տարի առաջ, մյուսների մոտ՝ ավելի շուտ (մինչև 10 տարի և ավելի)։

Պերիմենոպաուզան որպես այդպիսին դաշտանադադարից առանձնացվում և դիտարկվում է որպես ինքնուրույն շրջան, քանի որ կնոջ ձվարանները ոչ թե միանգամից են դադարեցնում իրենց գործունեությունը, այլ՝ աստիճանաբար։ Այսպիսով, պրեմենոպաուզան այն շրջանն է, երբ ձվարանները սկսում են աստիճանաբար ավելի ու ավելի քիչ քանակով ձվաբջիջներ ստեղծել և ավելի ու ավելի քիչ հորմոններ արտադրել։ Երբ ձվարանների գործունեությունը լիարժեք դադարում է, պերիմենոպաուզան վերափոխվում է մենոպաուզայի՝ դաշտանադադարի։

Պերիմենոպաուզայի ամենահաճախ հանդիպող առանձնահատկությունը կնոջ դաշտանային ցիկլի անկանոն դառնալն է, երբ դաշտանները սկսվում են դառնալ հազվադեպ (երբեմն՝ հաճախանալ), իսկ դաշտանային արյունահոսությունը դառնում է ավելի փոքր քանակներով (կամ երբեմն առատանում է

Պերիմենոպաուզայի փուլում կարող են նաև աստիճանաբար հայտնվել բուն դաշտանադադարին բնորոշ նշանները։ Դրանք սովորաբար ավելի թույլ են, քան դաշտանադադարի փուլում՝ քնի խանգարումներ, որոշ տաք բռնկումներ, սեռական հակման որոշ իջեցում, հեշտոցի չորություն։

Դուք կարող եք պերիմենոպաուզայի փուլն անցնել ավելի հեշտությամբ, եթե՝

  • պահպանեք առողջ սննդակարգ
  • մնաք ֆիզիկապես ակտիվ և կանոնավոր կերպով կատարեք վարժանքներ
  • նորմալ քնեք
  • ձեր սննդակարգում քչացնեք թեյի, սուրճի և կոֆեին պարունակող այլ ըմպելիքների քանակը
  • հնարավորության դեպքում կրճատեք բացասական սթրեսը
  • սեռական հարաբերությունների ժամանակ օգտագործեք ջրի հիմքի վրա պատրաստված լուբրիկանտներ (քսուքներ)։

Եթե դուք անհանգստացած եք պերիմենոպաուզայի նշանների առաջացումից, զրուցեք այդ մասին ձեր բժշկի հետ։

Հոդվածը վերանայվել է՝ 12-05-2019