Skip to main content

Ինքնօգնություն - Ցելիակա

Եթե ձեզ մոտ ախտորոշվել է ցելիակիա, դուք պետք է հրաժարվեք գլուտեին (սնձան) պարունակող բոլոր մթերքներից:

Խնդրեք ձեր բժշկին ուղեգրել դիետոլոգի խորհրդատվության, ով կարող է օգնել ձեզ կազմելու առանց գլուտեինի առողջ սննդակարգ:

Կարդացեք պիտակները

Խուսափեք փաթեթավորված մթերքներից, եթե դրանք պիտակավորված չեն որպես առանց գլուտեինի կամ չունեն գլուտեին պարունակող բաղադրիչներ, ներառյալ էմուլգատորներ և կայունացուցիչներ, որոնք կարող են պարունակել սնձան:

Բացի հացահատիկներից, մակարոնեղենից և հացաբուլկեղենից, այլ փաթեթավորված մթերքները, որոնք կարող են պարունակել գլուտեին, ներառում են`

  • գարեջուր, լագերներ, էլեր և ածիկի քացախ
  • կոնֆետներ
  • սոուսներ
  • Imitation meats or seafood
  • վերամշակված ճաշի միս
  • բրնձի խառնուրդներ
  • աղցանների սոուսներ, ներառյալ սոյայի սոուսը
  • համեմված խորտիկներ, ինչպիսիք են տորտիլան և կարտոֆիլի չիպսերը
  • սեյտան
  • թռչնամսի որոշ տեսակներ
  • ապուրներ:

Մաքուր վարսակը վնասակար չէ ցելիակիայով հիվանդ մարդկանց մեծամասնության համար, սակայն վարսակը կարող է ցորենով վարակվել աճեցման և վերամշակման ընթացքում: Հարցրեք ձեր բժշկին, արդյոք կարող եք փորձել ուտել փոքր քանակությամբ մաքուր վարսակի արտադրանք:

Թույլատրելի մթերքներ

Բազմաթիվ հիմնական սննդամթերքներ թույլատրվում են առանց գլուտեինի սննդակարգում, ներառյալ՝

  • ձու
  • թարմ միս, ձուկ և թռչնամիս, որոնք թխված, խմորով պատված կամ մարինացված չեն
  • մրգեր
  • ոսպ
  • կաթնամթերքի մեծ մասը, եթե դրանք չեն վատթարացնում ձեր ախտանիշները
  • ընկույզ
  • կարտոֆիլ
  • բանջարեղեն
  • գինի և թորած լիկյորներ, սիդեր և ոգելից խմիչքներ:

Առանց գլուտեինի սննդակարգում թույլատրված հացահատիկները և օսլան ներառում են՝

  • ամարանտ
  • հնդկաձավար
  • եգիպտացորեն
  • եգիպտացորենի ալյուր
  • առանց գլյուտենի ալյուր (բրինձ, սոյա, եգիպտացորեն, կարտոֆիլ, լոբի)
  • մաքուր եգիպտացորենի տորտիլաներ
  • քինոա
  • բրինձ
  • տապիոկա
  • վայրի բրինձ:

Հոդվածը հրապարակվել է՝ 08-04-2023
Վերջին վերանայում՝ 05-04-2024