Skip to main content

Ինքնօգնություն - Ուշագնացություն

Այս խորհուրդները կօգնեն ձեզ ճիշտ կողմնորոշվել ուշագնացությանը նախորդող իրավիճակներում և դրանից հետո:

Ի՞նչ անել, եթե դուք եք ուշագնաց եղել

  • Եթե ունեք ուշագնաց լինելու զգացողություն, պառկեք. պառկեք այնպես, որ ձեր գլուխն ունենա ցածր, իսկ ոտքերը՝ բարձր դիրք, որը թույլ կտա ավելացնել ուղեղի արյան հոսքը: Պառկած դիրքը նաև թույլ է տալիս խուսափել ընկնելուց և վնասվածք ստանալուց:
  • Եթե չեք կարող պառկել, նստեք. եթե պառկելու հնարավորություն չկա, ապա նստեք և գլուխը առաջ թեքեք՝ դեպի ծնկները, որպեսզի բարձրացնեք գլխուղեղի արյան հոսքը:
  • Մնացեք պառկած կամ նստած այնքան ժամանակ, մինչև ուշագնացության զգացողություններն անհետանան. մի՛ փորձեք արագ վեր կենալ, քանի որ ուշագնացության դրվագը կարող է կրկնվել:

Ինչպե՞ս օգնել այլ մարդկանց

Եթե ձեր ներկայությամբ որևէ մեկն ուշագնաց է լինում, ստուգեք ու համոզվեք, որ նա վնասվածքներ չի ստացել և կարողանում է շնչել: Եթե վնասվածքը բացառվում է, օգնեք նրան պառկելու մեջքի վրա և բարձրացրեք ոտքերը:

Եթե անձը վնասվածներ ունի, չի վերականգնվում գիտակցությունը կամ չի շնչում, զանգեք 1-03 և կանչեք շտապ օգնություն: Մինչև բուժանձնակազմի ժամանելը մնացեք նրա կողքին և անհապաղ սկսեք քայլ առ քայլ իրականացնել սիրտ-թոքային վերակենդանացման միջոցառումները:

Ի՞նչ անել ուշագնացության դրվագից հետո

Ուշագնացության ոչ բոլոր դեպքերն են լուրջ, սակայն բոլոր դեպքերում պետք է այդ դրվագի մասին տեղեկացնել ձեր բժշկին: Եթե ցանկանում եք անմիջապես այցելել բժշկին, խնդրեք, որ մեկ ուրիշը վարի ձեր մեքենան:

Որոշ դեպքերում ուշագնացությունը կարող է լինել որևէ լուրջ առողջական խնդրի ախտանիշներից մեկը: Անհապաղ զանգեք 1-03 և կանչեք շտապ օգնություն, եթե դուք՝

  • ունեք կրկնվող ուշագնացության դրվագներ
  • գիտակցությունը վերականգնվում է միայն մի քանի րոպե հետո
  • ընկնելիս վնասվածք եք ստացել
  • հղի եք
  • ունեք շաքարային դիաբետ
  • ունեք սրտանոթային կամ այլ սրտային հիվանդություն
  • մինչև ուշագնաց լինելը զգացել եք կրծքավանդակային ցավ կամ անսովոր սրտխփոց
  • կորցրել եք միզապարկի կամ աղիների գործունեության վերահսկողությունը:

Հոդվածը հրապարակվել է՝ 18-03-2021
Վերջին վերանայում՝ 07-04-2024