Ֆունկցիոնալ դիսպեպսիա. ինքնօգնություն

Ֆունկցիոնալ դիսպեպսիա. ինքնօգնություն

Բժիշկը կարող է խորհուրդ տալ ապրելակերպի փոփոխություններ, որոնք հնարավոր է, որ օգնեն ֆունկցիոնալ դիսպեպսիայի վերահսկմանը:

Փոփոխե՛ք սննդակարգը

Սննդակարգի և սննդի ընդունման բնույթի փոփոխությունները կարող են օգնել ֆունկցիոնալ դիսպեպսիայի ախտանիշների մեղմացմանը:

  • Սնվեք փոքր քանակներով և ավելի հաճախակի. երբեմն դատարկ ստամոքսը կարող է առաջացնել ստամոքսի խանգարում: Ստամոքսում միայն թթվի առկայությունը կարող է վատթարացնել ինքնազգացողությունը: Փորձեք ստանալ փոքր նախաուտեստներ, օրինակ՝ կրեկեր կամ մի կտոր միրգ: Խուսափեք հիմնական ճաշերը բաց թողնելուց: Խուսափեք նաև մեծ ճաշերից կամ չափից շատ ուտելուց: Կերեք քիչ, բայց՝ ավելի հաճախակի:
  • Խուսափե՛ք նպաստող գործոններից. որոշ սննդամթերքներ կարող են խթանել մարսողության խանգարումը, օրինակ՝ ճարպոտ և կծու մթերքներ, քաղցրահամ կամ գազավորված ըմպելիքներ, կոֆեին և ալկոհոլ:
  • Սնունդը ծամեք դանդաղորեն և լիարժեքորեն. բավարար ժամանակ հատկացրեք անշտապ և հանգիստ ճաշին:
  • Այլ խորհուրդներ. բջջանքով հարուստ սննդամթերքները կարող են օգտակար լինել դիսպեպսիայով այն մարդկանց, ովքեր նաև ունեն փորկապություն: Ստամոքսի թթվայնությունը կրճատող միջոցները, օրինակ՝ կերակրի սոդայի թույլ լուծույթը կարող է մեղմացնել վերորովայնային ցավերը և դիսպեպսիայի մյուս գանգատները: Սակայն, նույնիսկ եթե սոդան օգնում է, ավելի արդյունավետ (հավանաբար, նաև՝ ավելի անվտանգ) է նույն նպատակով օգտագործել անտացիդներ՝ հեղուկի կամ հաբի ձևով: Նկատի ունեցեք նաև, որ կաթի (կաթնաշաքարի) անտանելիությունը բնավ ֆունկցիոնալ դիսպեպսիա չէ:

Կրճատե՛ք առօրյա սթրեսը

Սթրեսը նվազեցնող մեթոդները կամ ռելաքասացիոն թերապիան կարող են օգնել, որ ավելի լավ կառավարեք առկա ախտանիշները: Սթրեսը կրճատելու համար զբաղվեք սիրելի գործելով, ժամանակ հատակացրեք հանգստին, ժամանցին և ֆիզիկական ակտիվությանը:

Այլընտրանքային միջոցներ

Ֆունկցիոնալ դիսպեպսիայով մարդիկ հաճախ դիմում են փոխլրացնող և այլընտրանքային բժշկությանը, որ մեղմացնեն գանգատները: Նման միջոցները լրացուցիչ հետազոտությունների կարիք ունեն, սակայն կարող են արդյունավետ դառնալ, եթե կիրառվում են բժշկի նշանակումների և խորհուրդների հետ միասին:

  • Բուսական հավելումներ. բուսական միջոցները կարող են օգնել ֆունկցիոնալ դիսպեպսիայի մեղմացմանը: Օրինակներից է անանուխի (мята перечная) և քիմիոնի (тмин) յուղերի զուգակցումը, որը կարող է մեղմացնել ստամոքսի ցավերը 4-շաբաթյա փորձարկումից հետո: Իբերոգաստը (STW5), որը պարունակում է 9 բույսի արտամզվածք, կարող է բարելավել աղիների շարժունակությունը և թուլացնել ստամոքսաղիքային կծկանքները: Ճապոնական բուսական միջոց համարվող ռիկուիտոն զգալի կերպով մեղմացնում է որովայնային ցավերը, այրոցքը և փորափքանքը: Արտիշոկի (կանգկուր) տերևի արտամզվածքը կարող է մեղմացնել ֆունկցիոնալ դիսպեպսիայի այլ ախտանիշները, այդ թվում՝ փսխում, սրտխառնոց և որովայնային ցավ: Կոճղապղպեղը (имбирь) հայտնի է որպես սրտխառնոցը մեղմացնող միջոց:
  • Ռելաքսացիայի մեթոդներ. հոգեկան և մկանային թուլացմանն օգնող գործերը կարող են օգնել ֆունկցիոնալ դիսպեպսիայի ախտանիշների հաղթահարմանը: Փորձեք սթրեսի մակարդակը նվազեցնող մեդիտացիա, վարժանքներ և այլ հնարքներ:

Հոդվածը վերանայվել է՝ 07-06-2021