Skip to main content

Կանխարգելում - Երիկամային քարեր

Երիկամային քարերի կանխարգելումը կարող է ներառել ապրելակերպի փոփոխությունների և դեղամիջոցների համադրությունը:

Ապրելակերպի փոփոխություններ

Դուք կարող եք նվազեցնել երիկամային քարերի առաջացման ռիսկը հետևյալ միջոցներով:

  • Ամբողջ օրվա ընթացքում ջուր խմեք. երիկամային քարերի պատմություն ունեցող մարդկանց բժիշկները սովորաբար խորհուրդ են տալիս խմել այնքան հեղուկ, որ օրական մոտ 2 լիտր մեզի արտադրվի: Ձեր բժիշկը կարող է խնդրել, որ չափեք ձեր միզարձակման ծավալը, որ համոզվեք, որ բավականաչափ ջուր եք խմում: Եթե ապրում եք տաք, չոր կլիմայական պայմաններում կամ հաճախակի եք ֆիզիկական վարժանքներ անում, ձեզ կարող է անհրաժեշտ լինել ավելի շատ ջուր խմել՝ բավարար քանակությամբ միզարձակման համար: Եթե ձեր մեզը բաց գույնի է և թափանցիկ, դուք, ամենայն հավանականությամբ, բավականաչափ ջուր եք խմում:
  • Կերեք ավելի քիչ օքսալատով հարուստ մթերքներ. եթե դուք հակված եք կալցիումի օքսալատային քարերի ձևավորմանը, ձեր բժիշկը կարող է խորհուրդ տալ սահմանափակել օքսալատներով հարուստ մթերքները: Դրանք ներառում են՝ խավարծիլ, ճակնդեղ, բամիա, սպանախ, շվեյցարական չարդ, քաղցր կարտոֆիլ, ընկույզ, թեյ, շոկոլադ, սև պղպեղ և սոյայի արտադրանք:
  • Ընտրեք ցածր աղով և կենդանական սպիտակուցներով սննդակարգ. նվազեցրեք ձեր կերած աղի քանակը և ընտրեք ոչ կենդանական սպիտակուցի աղբյուրներ, ինչպիսիք են հատիկավորները: ԱՄՆ Հիվանդությունների վերահսկման կենտրոնները (CDC) և առողջապահական այլ խմբեր խորհուրդ են տալիս օրական 2300 մգ-ից ավելի աղ չուտել: Հետևյալ մթերքները հարուստ են աղով և պետք է չափավոր օգտագործվեն՝ պանիր (բոլոր տեսակի), սառեցված մթերքների և մսերի մեծ մասը, ներառյալ աղի խաշած միսը, դելի միսը (սառը կտորները), հոթ-դոգը, բրատվուրստը և երշիկները, պահածոյացված ապուրներ և բանջարեղեն, հաց, թխվածքաբլիթներ, գլանափաթեթներ և հացաբուլկեղեն, աղի խորտիկներ, ինչպիսիք են չիպսերը և պրետզելը, շշալցված աղցանների սոուսներ և որոշակի նախաճաշի հացահատիկներ, թթու վարունգ և ձիթապտուղ, այլ «խառը» մթերքներ, պիցցա և լազանյա, պահածոյացված և շշալցված սոուսներ, որոշ համեմունքներ, ճաշի աղ և որոշ համեմունքների խառնուրդներ: Մտածեք աղի փոխարինիչ օգտագործելու մասին, ինչպիսին է Mrs. Dash-ը:
  • Շարունակեք ուտել կալցիումով հարուստ մթերքներ, սակայն զգույշ եղեք կալցիումի հավելումների հետ. սննդի մեջ պարունակվող կալցիումը չի ազդում երիկամներում քարերի առաջացման ռիսկի վրա: Շարունակեք ուտել կալցիումով հարուստ մթերքներ, եթե ձեր բժիշկն այլ բան չի խորհուրդ տալիս: Կալցիումով հարուստ են՝ կալցիումով հարստացված ոչ կաթնամթերքային կաթ և հյութեր, կաթ և սերուցք, կեֆիր և կովի կաթից պատրաստված և սոյայի յոգուրտ: Կալցիումի հավելումներ ընդունելուց առաջ հարցրեք ձեր բժշկին, քանի որ դրանք կապված են երիկամային քարերի առաջացման ռիսկի հետ: Դուք կարող եք նվազեցնել ռիսկը՝ սննդի հետ հավելումներ ընդունելով: Կալցիումի ցածր պարունակությամբ սննդակարգերը կարող են մեծացնել երիկամներում քարերի ձևավորումը որոշ մարդկանց մոտ:
  • Կերեք շատ մրգեր և բանջարեղեններ. оրական առնվազն հինգ չափաբաժին միրգ և բանջարեղեն ուտելը խորհուրդ է տրվում բոլոր այն մարդկանց, ովքեր առաջացնում են երիկամային քարեր: Մրգերի և բանջարեղենի օգտագործումը ձեզ տալիս է կալիում, բջջանք (բջջանյութ), մագնեզիում, հակաօքսիդանտներ, ֆիտատ և ցիտրատ, որոնք կարող են օգնել քարերի ձևավորման կանխարգելմանը: Չափաբաժինը նշանակում է մեկ կտոր միրգ կամ մեկ կարտոֆիլ կամ մեկ բաժակ հում բանջարեղեն: Եփած բանջարեղենի համար չափաբաժինը ½ բաժակ է: Եթե ​​անհանգստանում եք, որ չեք ուտում ճիշտ քանակությամբ մրգեր և բանջարեղեն, խոսեք ձեր բժշկի հետ այն մասին, թե որն է լավագույնը ձեզ համար:

Խնդրեք ձեր բժշկին, որ ձեզ ուղեգրի դիետոլոգի խորհրդատվության, որը կարող է օգնել ձեզ մշակելու սննդակարգ, որը նվազեցնում է երիկամներում քարերի առաջացման ռիսկը:

Դեղորայքային կանխարգելում

Դեղորայքը կարող է վերահսկել մեզի մեջ միներալների և աղերի քանակը և կարող է օգտակար լինել այն մարդկանց համար, ովքեր ձևավորում են որոշակի տեսակի քարեր: Ձեր բժշկի նշանակած դեղորայքի տեսակը կախված կլինի ձեր երիկամների քարերի տեսակից: Ահա մի քանի օրինակներ:

  • Կալցիումական քարեր. կալցիումական քարերի առաջացումը կանխելու համար ձեր բժիշկը կարող է նշանակել թիազիդային միզամուղ կամ ֆոսֆատ պարունակող պատրաստուկ:
  • Միզաթթվային քարեր. ձեր բժիշկը կարող է նշանակել Ալոպուրինոլ (Զիլոպրիմ, Ալոպրիմ)՝ արյան և մեզի մեջ միզաթթվի մակարդակը նվազեցնելու համար, ինչպես նաև դեղամիջոց՝ մեզը հիմնային պահելու համար: Որոշ դեպքերում Ալոպուրինոլը և հիմնայնացնող նյութը կարող են լուծարել միզաթթվային քարերը:
  • Ստրուվիտային քարեր. ստրուվիտային քարերը կանխելու համար ձեր բժիշկը կարող է խորհուրդ տալ ձեր մեզը վարակ առաջացնող բակտերիաներից զերծ պահելու մոտեցումներ, ներառյալ հեղուկներ խմելը լավ մեզի հոսքը պահպանելու և հաճախակի դատարկելու՝ միզելու համար: Հազվադեպ դեպքերում հակաբիոտիկների երկարատև օգտագործումը փոքր կամ ընդհատվող չափաբաժիններով կարող է օգնել հասնելու այս նպատակին: Օրինակ, ձեր բժիշկը կարող է խորհուրդ տալ հակաբիոտիկ վիրահատությունից առաջ և որոշ ժամանակ անց՝ ձեր երիկամային քարերը բուժելու համար: Ձեր բժիշկը կարող է նաև նշանակել Ացետոհիդրոքսամիկ թթու (AHA), որը ձեր մեզը դարձնում է անբարենպաստ ստրուվիտային քարերի առաջացման համար
  • Ցիստինային քարեր. աղի և սպիտակուցի ցածր պարունակությամբ սննդակարգ առաջարկելու հետ մեկտեղ ձեր բժիշկը կարող է խորհուրդ տալ ավելի շատ հեղուկներ խմել, որ շատ ավելի շատ մեզ արտադրեք: Եթե միայն դա չի օգնում, ձեր բժիշկը նաև կարող է նշանակել այնպիսի դեղամիջոց, որը մեծացնում է ձեր մեզի մեջ ցիստինի լուծելիությունը ձեր մեզի մեջ, ինչպիսիք են d-Պենիցիլամինը կամ Թիոպրոնինը:

Հոդվածը հրապարակվել է՝ 12-03-2023
Վերջին վերանայում՝ 23-04-2024