Դաշտանադադար. ինքնօգնություն

Դաշտանադադար. ինքնօգնություն

Ի ուրախություն բոլոր կանանց, դաշտանադադարի հետ կապված բազմաթիվ գանգատներ և ախտանիշներ ժամանակավոր են:

Բժշկի խորհուրդների հետ միասին այս քայլերը կարող են օգնել, որ մեղմացնեք կամ կանխարգելեք դաշտանադադարի ախտանիշների ազդեցությունները:

  • «Սառեցրե՛ք» ջերմահորդանքները. թեթև և «շնչող» հագուստը, մի բաժակ սառը ջուրը կամ ձեր մարմինը զովացնող այլ միջոցառումները կարող են օգնել ջերմահորդանքների մեղմացմանը: Բազմաթիվ կանանց մոտ անհարմարավետություն պատճառող այս «ջերմային ալիքների» առաջացմանը կամ սաստկացմանը նպաստում են տաք ըմպելիքները, կոֆեինը, կծու մթերքները, ալկոհոլը, հուզական լարվածությունը, շոգ եղանակը և նույնիսկ տաք սենյակը: Նմանօրինակ գործոններից խուսափելը ևս կարող է օգնել ձեր գանգատների մեղմացմանը կամ կանխարգելմանը:
  • Մեղմացրե՛ք հեշտոցային անհարմարավետությունը. փորձեք առանց դեղատոմսի վաճառվող ջրային կամ սիլիկոնային հիմքով լուբրիկանտներ կամ խոնավացնող միջոցներ: Հիշեք, որ պետք է խուսափել գլիցերինային հիմքով հեշտոցային միջոցներից, որոնք կարող են առաջացնել լորձաթաղանթի գրգռում և այրոցի զգացողություն: Սեռական կյանքից չհրաժարվելը նույնպես օգնում է հեշտոցային ախտանիշների մեղմացմանը, քանի որ նպաստում է հեշտոցի արյունամատակարարման բարելավմանը:
  • Կարգավորե՛ք ձեր քունը. խուսափեք կոֆեինից, որը կարող է դժվարացնել քնելու սկիզբը, ինչպես նաև սահմանափակեք ալկոհոլի օգտագործումը, որը կարող է ընդհատել քունը: Ցերեկվա ընթացքում, սակայն ոչ քնելուց անմիջապես առաջ ֆիզիկական ակտիվությունը նույնպես կարող է նպաստել քնի տևողության և որակի բարելավմանը: Եթե ջերմահորդանքները խաթարում են ձեր գիշերային քունը, տեղեկացրեք այդ մասին ձեր բժշկին, քանի որ կան դեղամիջոցներ, որոնք կարող են թեթևացնել այս և դաշտանադադարի հետ կապված մյուս ախտանիշները (օրինակ՝ գիշերային քրտնոտություն):
  • Փորձե՛ք թուլացնող (ռելաքսացիայի) հնարքներ. խոր շնչառությունը, մկանների հարաճուն թուլացումը և այլ մեթոդներ կարող են օգնել հոգեկան լարվածության և դաշտանադադարին ուղեկցող այլ ախտանիշների մեղմացմանը: Զրուցեք այս մասին ձեր բժշկի կամ նրա խորհրդով՝ հոգեթերապևտի հետ:
  • Ամրապնդե՛ք ձեր կոնքի հատակի մկանները. փոքր կոնքի օրգանները պահող այս մկանների մարզումները, որոնք հայտնի են որպես Կեգելի մարզանքներ, կարող են բարելավել անմիզապահության որոշ տեսակները:
  • Առողջացրե՛ք և հավասարակշռե՛ք ձեր սնունդը. սննդակարգը հարստացրեք տարբեր տեսակի մրգերով, բանջարեղեններով և ամբողջահատիկ ցորենի կամ դրանից ստացված ալյուրից պատրաստած մթերքներով: Կրճատեք հագեցած ճարպերի, յուղերի և շաքարի օգտագործումը: Ճշտեք ձեր բժշկից, թե արդյոք արժե ընդունել կալցիումի կամ վիտամին D-ի հավելումներ:
  • Մի՛ ծխեք. ծխախոտի օգտագործումը բարձրացնում է սրտային հիվանդության, ինսուլտի, օստեոպորոզի, քաղցկեղի և մի շարք այլ առողջական խնդիրների զարգացման ռիսկը: Ծխախոտը նաև սաստկացնում է դաշտանադադարային ջերմահորդանքները և նպաստում վաղ դաշտանադադարի առաջացմանը:
  • Ֆիզիկական ակտիվությունը և վարժանքները դարձրե՛ք ձեր առօրյայի բաղկացուցիչ մաս. մնացեք ֆիզիկապես ակտիվ և օրվա մեջ որոշակի ժամանակ հատկացրեք վարժանքներին: Կանոնավոր վարժանքները կարող են ձեզ պաշտպանել սրտային հիվանդությունից, դիաբետից, օստեոպորոզից և տարիքի հետ կապված այլ հիվանդություններից և առողջական խնդիրներից:

Այլընտրանքային միջոցներ

Դասական բուժումներից բացի բազմաթիվ կանայք փորձում են իրենց գանգատները մեղմացնել տարաբնույթ օժանդակող կամ այլընտրանքային միջոցներով: Նման միջոցները որոշ կանանց կարող են օգնել, թեև հետազոտությամբ ստացված տվյալները լիարժեք չեն:

Քննարկեք ձեր բժշկի հետ որևէ այլընտրանքային միջոցից օգտվելու նպատակահարմարությունը:

  • Բուսական էստրոգեններ (ֆիտոէստրոգեններ). այս էստրոգենները բնականում առկա են որոշ սննդամթերքներում: Ֆիտոէստրոգենների երկու հիմնական տեսակներն են իզոֆլավոնները և լիգանանները: Իզոֆլավոններ հայտնաբերվում են սոյայում, սիսեռում և այլ ոլոռազգիներում, իսկ լիգանաններ՝ կտավատի սերմում, ամբողջահատիկ ցորենում և որոշ մրգերում ու բանջարեղեններում: Այս նյութերն ունեն էստրոգենանման հատկություններ: Իզոֆլավոնային հավելումները հաճախ ստացվում են սոյայից և կարմիր երեքնուկից, իսկ լիգնանային հավելումները՝ կտավատի սերմից: Այնուամենայնիվ, ինչպես բնական, այնպես էլ հավելումներում առկա ֆիտոէստրոգենների ազդեցությունը հակասական է: Թեև որոշ չապացուցված տվյալները խոսում են դաշտանադադարային ջերմահորդանքները մեղմացնող ազդեցության օգտին, այնուամենայնիվ, կարող են վնասակար լինել հատկապես կրծքագեղձի քաղցկեղով կանանց համար: Եղեսպակ բույսը (sage, шалфей) ևս պարունակում է էստրոգենանման քիմիական միացություններ, սակայն բավարար ապացույցներ չկան այն մասին, որ կարող է արդյունավետ կերպով մեղմացնել դաշտանադադարային ախտանիշները: Այս բույսը և դրանից ստացված յուղը կարող է վնասակար ազդեցություն թողնել հղիության կամ կրծքով կերակրման ընթացքում, ինչպես նաև բարձր արյան ճնշման կամ էպիլեպսիայի դեպքում:
  • Կենսաիդենտիկալ հորմոններ. «կենսաիդենտիկալ»-ը տերմին է, որը վերաբերվում է սննդամթերքներում առկա այն հորմոններին, որոնք քիմիապես նման են օրգանիզմում արտադրվող հորմոններին: Այնուամենայնիվ, չկան տվյալներ այն մասին, թե արդյոք կենսաիդենտիկալ հորմոններն անվտանգ կամ ավելի արդյունավետ են, քան դասական հորմոնային բուժումը:
  • Սև կոհոշ (անգլերեն՝ Black cohosh, ռուսերեն՝ Клопогон кистевидный). որոշ կանայք օգտագործում են այս բույսի արտամզվածքը որպես ջերմահորդանքը և դաշտանադադարային մյուս ախտանիշները մեղմացնող միջոց: Այնուամենայնիվ, գիտական տվյալները բավարար չեն: Ավելին, բույսի հավելումը կարող է վնաս տալ լյարդին և հնարավոր է, որ անվնաս չլինի կրծքագեղձի քաղցկեղի պատմությամբ կանանց համար:
  • Յոգա. թեև ապացուցողական հիմքերը բացակայում են, սակայն հավասարակշռությունը «մարզող» յոգայի վարժանքները կարող են բարձրացնել ձեր հենաշարժիչ համակարգի ամրությունը և կանխարգելել վայր ընկնելն ու կոտրվածքներ ստանալը: Զրուցեք այս թեմայով ձեր բժշկի հետ:
  • Ասեղնաբուժություն. ասեղնաբուժությունը կարող է ժամանակավորապես օգնել ջերմահորդանքների մեղմացմանը, սակայն հետազոտական տվյալները բացակայում են:
  • Հիպնոս. ըստ սակավաթիվ հետազոտությունների հիպնոսը կարող է որոշ կանանց շրջանում փոքրացնել ջերմահորդանքների հաճախականությունը, ինչպես նաև բարելավել քունը և մեղմացնել դաշտանադադարի բացասական ազդեցությունը կյանքի որակի վրա:

Դուք նաև կարող եք լսած լինել տարբեր սննդային հավելումների օգտակարության մասին (կարմիր երեքնուկ, կավա և այլն), որոնց բարերար ազդեցությունը կամ հնարավոր առողջական վտանգներն, այնուամենայնիվ, ապացուցված չեն:

Հոդվածը վերանայվել է՝ 20-04-2021