Լարվածության գլխացավ

Լարվածության գլխացավ
Անգլերեն անվանումը՝ Tension Headache

Լարվածության գլխացավը շատ տարածված երևույթ է: Չկա մի մարդ, որ երբևէ լարվածության գլխացավ չի նշել:

Սա գլխացավերի ամենատարածված տեսակն է և կազմում է գլխացավի բոլոր տեսակների շուրջ 90%-ը։

Ինչպես հուշում է գլխացավի այս տեսակի անվանումը, լարվածության գլխացավի պատճառը լարվածությունն է, ավելի կոնկրետ՝ մկանային լարվածությունը։ Լարվածության գլխացավի նախկին անվանումներն են՝ «սթրեսոգեն գլխացավ», «հասարակ գլխացավ» կամ «նևրոտիկ գլխարկ»։

Ախտանիշներ

Լարվածության գլխացավը հաճախ իր բնույթով բութ է և կայուն։ Այն ավելի հաճախ սկսվում է ձեր գլխի ետին շրջանից՝ ծոծրակից կամ կողքերից՝ քունքային շրջաններից և շրջանաձև տարածվելով՝ «կաղապարի» մեջ է վերցնում ամբողջ գլուխը։ Լարվածության գլխացավերը հաճախ ճնշող կամ սեղմող բնույթի են և կարող են օրեր շարունակ անհանգստացնել ձեզ։

Պատճառներ

Ավելի հավանական է, որ լարվածության գլխացավերի պատճառը մկանային լարվածությունն է, որը կարող է առաջանալ հետևյալ գործոնների ազդեցությամբ՝

  • սթրես կամ ընդհանուր հոգնածություն
  • անհանգստություն և տագնապ
  • դեպրեսիա կամ հիասթափություն
  • ուսագոտու և պարանոցի մկանների գերաշխատանք կամ ստորին ծնոտի գերլարված վիճակներ
  • աշխատանքային ոչ նպաստավոր պայմաններ, օրինակ՝ սեղանին առաջ թեքված նստած վիճակում երկարատև ժամանակի անցկացում
  • երկար ժամանակ հարկադրված մարմնի դիրքի և կեցվածքի ընդունում (օրինակ՝ ավտոմեքենա վարելիս)
  • խիստ լուսավոր և աղմկոտ միջավայր
  • երկարատև ընթերցանություն
  • չափից դուրս շատ ծխախոտի կամ սուրճի օգտագործում
  • ցավազրկողների չարաշահում։

Ախտորոշում

Բժիշկը սովորաբար լարվածության գլխացավն ախտորոշում է՝ ելնելով ձեր նշած գանգատներից և ձեզ զննելու արդյունքներից։ Լարվածության գլխացավի ախտորոշման որևէ հատուկ հետազոտություն գոյություն չունի, սակայն ձեր բժիշկը կարող է նշանակել որոշ հետազոտություններ, որ ժխտի գլխացավի այլ պատճառները։

Բուժում

Դուք կարող եք մեղմացնել ձեր լարվածության գլխացավերը՝

  • խմելով ցավազրկող դեղեր, օրինակ՝ պարացետամոլ կամ դեղատոմս չպահանջող այլ դեղեր
  • դիմելով տաքացնող միջոցների, օրինակ՝ ընդունել տաք ցնցուղ կամ գլխին ջեռակ դնել
  • մերսելով գլխի, պարանոցի և ուսագոտու շրջանները։

Կանխարգելում

Կան որոշ միջոցառումներ, որոնք հաճախ կարող են կանխել լարվածության գլխացավերի առաջանալը, օրինակ՝

Եթե ձեզ մոտ լարվածության գլխացավերը հաճախակի են առաջանում, դա կարող է վկայել այն մասին, որ ձեր կյանքի որոշ օղակներ այնքան էլ ճիշտ չեն կազմակերպված։ Զրուցեք այդ մասին ձեր բժշկի կամ խորհրդատուի հետ։

Ե՞րբ դիմել բժշկին

Դիմեք ձեր բժշկին, եթե՝

  • գլխացավը սկսվում է հանկարծակի, խիստ ուժեղ է և բերում է գիտակցության խանգարումների
  • դեղերը չեն օգնում կամ դուք ստիպված եք հաճախակի ցավազրկողներ խմել
  • գլխացավերն առաջացել են գլխի վնասվածքից հետո
  • գլխացավն ուղեկցվում է տեսողական խնդիրներով, վերջույթների թմրածության զգացումով, խոսքի աղավաղմամբ, ջերմության բարձրացումով կամ փսխումներով։

Հոդվածը վերանայվել է՝ 27-06-2019