Տագնապային խանգարումներ․ ախտանիշներ

Տագնապային խանգարումներ․ ախտանիշներ

Աշխատանքի հետ կապված անհանգստությունը, երբեմն տխուր զգալը կամ լարվածությունը՝ բոլորն էլ մեր գործնական մի կյանքի մասն են։

Երբ անհանգստությունները ստանում են կայուն բնութ և սկսում են խաթարել առօրյա գործառույթները, նշանակում է դուք խնդիր ունեք։ Տագնապի զգացումը կարող է դառնալ այնքան ազդեցիկ, որ դուք ձեզ զգաք լրիվ միայնակ ու անօգնական, և եթե չբուժի, ապա բերի դեպրեսիայի։ Տագնապը կարող է զարգանալ աստիճանաբար, ինչը դժվարացնում է հասկանալը, թե երբ է այն վերածվել լուրջ խնդրի։

Տագնապի ախտանիշները

Խուճապի գրոհը (պանիկ նոպա) հանկարծակի ի հայտ եկած վախի բուռն դրվագ է, որն ուղեկցվում է ֆիզիկական ախտանիշներով, ինչպիսիք են՝ շնչառության հաճախացում, գլխապտույտ և սրտխփոց։ Խուճապի գրոհի դրսևորումը կարող է խթանվել որոշ իրավիճակներում, սակայն հիմնականում հանդիպում է խուճապային խանգարումներով մարդկանց մոտ։ Որոշ մարդկանց մոտ խուճապի գրոհները զարգանում են կանոնավոր կերպով և իրենց վիճակով ձեր անհնագստանալը կարող է ավելի խորացնել նրանց տագնապը։

Տագնապի մյուս նշանները ներկայացվում են ստորև։

Տագնապի հուզական ախտանիշները

  • անցյալի, ներկայի կամ ապագայի վերաբերյալ ավելորդ անհանգստություն
  • վախվորածության զգացում
  • անօգնականության զգացում
  • մոտալուտ խուճապի, վտանգի կամ կործանման զգացում
  • աղճատված մքերի պայթյուն, որը դժվարացնում է սառը դատելը
  • ուշադրությունը կենտրոնացնելու և երևույթները հիշելու հետ կապված դժվարություններ։

Տագնապի ֆիզիկական ախտանիշները

Տագնապի վարքային ախտանիշները

  • այնպիսի իրավիճակներից խուսափում, որոնք կարող են տագնապի զգացում առաջացնել։

Եթե այս նշաններից մի քանիսը ազդում են ձեր կյանքի վրա, ապա դրանք կարող են ձեր ինքնամեկուսացման պատճառ դառնալ և ի վերջո հանգեցնել դեպրեսիայի։ Զրուցեք ձեր տագնապի ախտանիշների մասին բժշկի, խորհրդատուի կամ հոգեկան առողջության մասնագետի հետ։ Ինքնազգացողությունը կարգավորումը ժամանակ է պահանջելու, սակայն մասնագիտական օժանդակության շնորհիվ դուք ավելի հեշտությամբ կվերահսկեք ձեր տագնապը և նվազեցնեք դրա բացասական ազդեցությունը ձեր կյանքի և առողջության վրա։

Տագնապային խանգարումների տեսակները

Բազմաթիվ մարդիկ տարբեր իրավիճակների հետ առնչվելիս զգում են տագնապի խանգարումներում ներառված հիվանդությունների ախտանիշների մեծ մասը։ Եթե այդ ախտանիշները սկսում են բացասաբար ազդել կյանքի տարբեր ոլորտների և փոխհարաբերությունների վրա, միայն այդ ժամանակ կարող է խոսք գնալ տագնապային խանգարման մասին։

Տագնապային խանգարումների հիմնական տեսակները ներկայացվում են ստորև։

  • Գեներալիզացված տագնապային խանգարում. գեներալիզացված տագնապային խանգարումը սովորական իրավիճակների վերաբերյալ չափազանցեցված և անվերահսկելի անհանգստությունն է, օրինակ՝ առողջություն, աշխատանք և ֆինանսաներ։
  • Սոցիալական ֆոբիա կամ սոցիալական տագնապային խանգարում. սոցիալական ֆոբիան անհիմն վախն է հասարակությունից և մարդկային շփումներից ու փոխհարաբերություններից։ Սոցիալական ֆոբիան մարդկանց ստիպում է հրաժարվել հանրային կամ աշխատանքային գործերից, քանի որ նրանք վախենում են շրջապատի վերաբերմունքից։ Օրինակներից են փողոցի անցորդների հայացքներից վախենալը կամ մարդկանց մեջ լինելու վախը։
  • Խուճապի (պանիկ) խանգարում. խուճապային խանգարումը բնորոշվում է կանոնավոր խուճապի նոպաներով (չհիմնավորված վախի հանկարծակի և բուռն դրվագներ), որոնք ուղեկցվում են հևոցով, գլխապտույտով և արտաքին այլ նշաններով։
  • Ագորաֆոբիա. ագորաֆոբիան հաճախ կապված է խուճապային խանգարման հետ և ներառում է խուճապի նոպա ունենալու վախից դրդված որոշ մարդաշատ իրավիճակներից և վայրերից խուսափելը (հրապարակներ, մարդկանց ամբոխ, շուկաներ):
  • Սպեցիֆիկ (հատուկ) ֆոբիաներ. սպեցիֆիկ ֆոբիաները կոնկրետ մեկ իրավիճակի հետ կապված անհիմն վախերն են, օրինակ՝ կենդանիներից, միջատներից, կոնկրետ վայրերից կամ մարդկանցից։ Օրինակ, կլաուստորֆոբիան վախն է փակ տարածություններից, հետերոֆոբիան՝ վախը հակառակ սեռից և այլն։
  • Կպչուն-սևեռուն խանգարում. կպչուն-սևեռուն խանգարումը ներառում է անցանկալի կպչուն մտքերը (օբսեսիաներ) և դրանց հաջորդող կրկնվող գործողությունները (կոմպուլսիաներ)՝ որպես տագնապը հաղթահարելու ճանապահ։ Նման դեպքերում մարդուն թվում է, որ, եթե նա չիրականացնի այդ գործողությունները, ինչ-որ վատ բան տեղի կունենա։
  • Պոստտրավմատիկ սթրեսային խանգարում. պոստտրավմատիկ կամ հետվնասվածքային սթրեսային խանգարումն այն է, երբ կյանքում կրած կամ ականատես եղած տրավմատիկ իրավիճակից հետո վախի զգացումները կայուն կերպով մնում են երկար ժամանակ։ Այն կարող է ներառել հուսահատեցնող հիշողությունները, դրանց մասին ժամանակ առ ժամանակ ուղեղում առկայծող հուշերը («ֆլեշբեքերը»), գիշերային մղձավանջները և քնի խանգարումները։

Անկախ այն հանգամանքից, թե տագնապային խանգարման որ տեսակն է ձեզ մոտ ախտորոշվել, հիշեք, որ ձեր հիվանդությունը բուժելի է։ Խորհրդատվությունը, ապրելակերպի փոփոխությունները և դեղերը կարող են օգնել, որ հաղթահարեք և վերահսկեք ձեր ախտանիշները։

Հոդվածը վերանայվել է՝ 29-06-2021