Ասթմա. ինքնաօգնություն

Ասթմա. ինքնաօգնություն

Ասթմայով բազմաթիվ մարդիկ ախտանիշների կանխարգելման և մեղմացման համար օգտագործում են դեղամիջոցներ, սակայն կան ինքնօգնության մի շարք օգտակար միջոցառումներ, որոնք կարող են օգնել առողջության պահպանմանը և ասթմայի նոպաների հավանականության նվազեցմանը:

Ինքնօգնությունը ներառում է ձեր իսկ առողջության և նորմալ ինքնազգացության նկատմամբ պատասխանատվության զգացումը, որին կարող են մասնակից դառնալ նաև այլ մարդիկ՝ հարազատներ, ընկերներ և բուժանձնակազմ։ Ինքնախնամքն այն է, ինչ դուք ամեն օր անում եք, որ պահպանեք ձեր ֆիզիկական և հոգեկան առողջությունը։

Ասթման հսկողության տակ պահելու հիմքում ընկած են այնպիսի կանխարգելիչ միջոցառումներ, որոնք նախականխում են հիվանդության ախտանիշների սրացմանը նպաստող գործոնները (տրիգերներ)։ Սա նաև ձեր կանխարգելիչ դեղերի ամենօրյա ընդունումն է այնպես, ինչպես նշանակել է ձեր բժիշկը։

Ընդհանուր առմամբ, տևական քրոնիկ հիվանդությունների բուժման մեջ շատ կարևոր է, որ բժշկի հետ հաստատեք ջերմ փոխվստահելի հարաբերություններ, կանոնավոր կերպով այցելեք նրան և խստորեն հետևեք նշանակումներին։

Եթե դուք ծխող եք, առանց ձգձգելու ձերբազատվեք ծխախոտից։ Միայն այս քայլը առանձին վերցրած կարող է զգալիորեն կրճատել ձեր ասթմայի ախտանիշները։ Ծխախոտի ծուխը ոչ միայն գրգռում է շնչուղիները, այլև նվազեցնում ասթմայի բուժման մեջ օգտագործվող դեղերի արդյունավետությունը։

Խուսափեք ասթմայի տրիգերներից

Դուք կարող եք ձեռնարկել քայլեր, որոնք ուղղված ասթմայի խթանիչ գործոնների ազդեցության թուլացմանը՝ դրանով իսկ օգնելով ձեր հիվանդության ավելի արդյունավետ կառավարմանը:

  • Օգտագործե՛ք բարձրորակ օդորակիչներ. օդորակիչները նվազեցնում են դրսի ծառերի, խոտերի կամ մոլախոտերի օդածին փոշու առկայությունը ձեր բնակարանում։ Օդորակիչները նաև նվազեցնում են բնակարանի օդի խոնավությունը և կարող են կրճատել փոշու տիզի ազդեցությունը: Եթե տանը չունեք օդորակիչ, փորձեք քամոտ կամ փոշոտ օրերին փակ պահել պատուհանները։
  • Հնարավորինս փոշուց պաշտպանե՛ք ձեր տան փափուկ գույքը. հնարավորինս մաքուր պահեք ձեր ննջարանի գույքը, որ նվազեցնեք գիշերվա ժամերին ասթմայի ախտանիշները վատթարացնող գործոնների ազդեցությունը: Օրինակ, փոշուց պաշտպանեք ձեր անկողնային պարագաները և խուսափեք բմբուլե կամ բրդե բարձերից ու վերմակներից: Գորգերն ու կարպետները փոխարինեք մանրատախտակով կամ լինոլեումով: Օգտագործեք լվացվող վարագույրներ և շերտավարագույներ: Հաճախակի փոշեծծեք տան փափուկ գույքը:
  • Պահապանե՛ք օպտիմալ խոնավություն. եթե ապրում եք խոնավ պայմաններում, զրուցեք բժշկի հետ, թե ինչպես օգտագործել օդը չորացնող սարքեր։
  • Կանխարգելե՛ք միկրոսկոպիկ սնկերը. չոր պահեք լոգասենյակի, խոհանոցի և մյուս սենյակների խոնավ կամ թաց մասերը, որ կանխեք սնկիկների բազմացումը: Նույն կերպ, խուսափեք այգում խոնավ կամ փտած վառելափայտ պահելուց:
  • Խուսափե՛ք կենդանական թեփից, մազերից կամ մորթուց. եթե կասկածում եք կամ վստահ եք, որ տնային կենդանիների առկայությունը բարձրացնում է ձեր ալերգիկ ֆոնը, խուսափեք տանը կատուներ կամ շներ պահելուց, ինչպես նաև տնային կամ ընտանի կենդանիների հետ շփումներից։
  • Մաքուր պահե՛ք ձեր տունը. հաճախակի մաքրեք տան բոլոր սենյակները: Ինքներդ մի մասնակցեք տան մաքրության գործերին կամ կրեք դիմակ: Կանոնավոր լվացեք անկողնու սպիտակեղենը` օգտագործելով անհոտ լվացող նյութեր:
  • Ցուրտ օրերին փակ պահե՛ք ձեր քիթը և բերանը. եթե ձեր ասթման սրվում է սառը կամ չոր օդից, ապա դիմակը կարող է օգտակար լինել:

Մնացեք առողջ

Ձեր ընդհանուր առողջական վիճակի բարելավումը կարող է օգնել ասթմայի ետզարգացմանը:

  • Մնացե՛ք ֆիզիկապես ակտիվ. ասթմա ունենալը չի նշանակում, որ պետք է ֆիզիկապես պասիվանաք: Արդյունավետ բուժումը կարող է կանխարգելել ասթմայի ախտանիշները և վերահսկել դրանք ֆիզիկական ակտիվության ընթացքում: Կանոնավոր վարժանքները կարող են ամրապնդել ձեր սիրտն ու թոքերը: Ցուրտ եղանակին կամ սառը օդի պայմաններում վարժանքներ կատարելիս կրեք դիմակ:
  • Պահպանե՛ք առողջ քաշ. ավելցուկային քաշը կարող է վատթարացնել ասթմայի ախտանիշները, ինչպես բաև բարձրացնել առողջական այլ խնդիրների զարգացման ռիսկը:
  • Կառավարե՛ք այրոցքը և ռեֆլյուքս-գաստրիտը. հնարավոր է, որ այրոցք առաջացնող գաստրո-էզոֆագիալ ռեֆլյուքս հիվանդությունն (ԳԷՌՀ) ախտահարի ձեր թոքային օդուղիները և վատթարացնեի ասթմայի ախտանիշները: Ուստի, եթե ունեք հաճախակի կամ մշտական այրոցք, զրուցեք բժշկի հետ բուժման լավագույն տարբերակն ընտրելու համար:

Այլընտրանքային միջոցներ

Որոշ այլընտրանքային բուժումներ կարող են օգնել ասթմայի ախտանիշների մեղմացմանը, սակայն դրանք չեն փոխարինում դեղերին, հատկապես, եթե ունեք ասթմայի նոպա: Զրուցեք բժշկի հետ այս միջոցների ակնկալվող օգուտների և հնարավոր ռիսկերի թեմայով:

  • Շնչառական վարժանքներ. այս վարժանքները կարող են օգնել օգտագործվող կանխարգելիչ դեղերի քանակի կրճատմանը (օրինակ՝ Բուտեյկոյի շնչառական տեխնիկա):
  • Բուսական և բնական միջոցներ. որոշ բուսական և բնական միջոցներ կարող են օգնել ասթմայի ախտանիշների մեղմացմանը: Օրինակներից են՝ սոնիճի սերմեր (чернушка, чернуха, black seed), կոֆեին, խոլին և պիկոգենոլ:

Հոդվածը վերանայվել է՝ 16-04-2021